Didžiausio Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos mažmeninės prekybos tinklo „Topo centras“ generalinis direktorius Remigijus Štaras dalinasi patirtimi, kaip tokiame dideliame kolektyve pavyksta apsiginti nuo ligų virtinės.
„Pirmiausia, visiems parduotuvių, sandėlio bei serviso darbuotojams, kurie tiesiogiai bendrauja su daug išorės klientų, rekomenduojame skiepytis nuo gripo ir, žinoma, siūlomės tai apmokėti. Visgi, patys darbuotojai nėra itin linkę skubėti skiepytis, nebent žiniasklaidoje pradeda vykti intensyvi komunikacija dėl pavojingų virusų.
Kalbant apie administracijos darbuotojus, jiems taip pat suteikiama galimybė pasiskiepyti, į darbo vietą atvykstant gydytojui per sveikatos tikrinimo dienas“, – teigia R. Štaras.
Ruoštis būtina iš anksto
Svarbu nepamiršti, kad norint apsisaugoti nuo ligų, priemonių reikia imtis iš anksto, nelaukiant, kol virusai ims nevaldomai plisti.
„Dar pavasarį mūsų ofise buvo organizuota sveikatos diena, per kurią ragavome įvairias uogas, žolelių arbatas, taip pat vyko ir visuomeninės sveikatos centro paskaita apie mankštas darbo metu ir kitus būdus, kaip darbuotojams nuolatos stiprinti savo organizmą. Be to, vyko ir citrinos iššūkis.
Nepaisant tokių išskirtinių dienų, darbuotojai ir patys įpratę nuolatos į darbovietę atsinešti arbatžolių, medaus ar svarainių sulčių ir dalintis su kolegomis. Taip pat pas mus ypatingai mėgiamos citrinos, medaus ir imbiero arbatos“, – apie kolektyvo siekius gerinti sveikatą pasakoja vadovas.
Svarbus ne tik darbdavio požiūris
Pašnekovas atskleidžia, jos darbuotojų sveikata išties ilgainiui imamasi rūpintis vis labiau. Pasak vadovo, per aukščiausio lygio vadovų susirinkimus diskutuojama, kaip reikia elgtis susirgus kolektyvo nariams ir patiems darbdaviams.
„Darbuotojai labai atsakingi ir stengiasi susirgus neužkrauti darbų kolegoms, tačiau tokiais atvejais jiems visada primenama ir raginama, kad čiaudint ir kosėjant tinkamiausia išeitis – gydytis namuose. Tokiu būdu ir patys greičiau pasveiksta, ir kolegų neužkrečia.
Grąžinus didesnes išmokas iš Sodros už sirgimo laiką, darbuotojai noriau pasirenka ligos metu gydymąsi namuose, bent jau taip girdimą iš argumentų. Vis dėlto pas mus vidutinis sergamumo dienų skaičius ženkliai nesikeitė“, – sako Remigijos Štaras.
Vadovas taip pat priduria, kad norint skatinti darbuotojų atsakingą sirgimą, svarbi ne tik darbdavio pozicija ir požiūris, bet ir pačių darbuotojų asmeninės pastangos, stengiantis stiprinti savo imunitetą bei praktikuoti sveikos gyvensenos nuostatas.