Iš Sankt Peterburgo grįžtanti Rumunijos vidaus reikalų ministerijos delegacija buvo priversta nusileisti laukuose netoli Truskavos (Kėdainių rajonas).
Incidentas įvyko šeštadienį vakare. Jį LŽ kalbintas Kauno oro uosto operatyvinis dispečeris priskyrė labai retiems įvykiams, kuriuos būtų galima suskaičiuoti ant pirštų.
Neįvertino vėjo.
Sraigtasparnio Mi-8, priklausančio Rumunijos vidaus reikalų ministerijai, įgula planavo pasipildyti degalų Karmėlavoje esančiame Kauno oro uoste. Tačiau dėl stipraus priešpriešinio vėjo atsirado nenumatytų sunkumų - sunaudota daugiau degalų, negu planuota.
Kauno oro uosto, kurio skrydžių vadovas palaikė ryšį su sraigtasparnio įgula, operatyvinio dispečerio duomenimis, dar ketinta leistis Zokniuose. Tačiau paaiškėjo, kad sraigtasparniui reikalingų degalų ten nėra.
Vengiant nereikalingos rizikos, priimtas sprendimas nelaukti, kol degalų bakas ištuštės, ir leistis nuošaliau laukuose. Apie 18 val. sraigtasparnis sėkmingai nutūpė. Pasak dispečerio, orlaivis neapgadintas, juo skridę devyni žmonės (aštuoni - Rumunijos piliečiai ir vienas - Rusijos) nenukentėjo. Tačiau tuo šio sraigtasparnio įgulos nuotykiai Lietuvoje nesibaigė.
Neapsieita be policijos
Nustačius Mi-8 nusileidimo vietą, į Truskavą išskubėjo Valstybės sienos apsaugos tarnybos Kauno oro uosto užkardos pareigūnai, pasiėmę kinologą su tarnybiniu šunimi. Apie incidentą informuoti Kėdainių rajono policijos pareigūnai.
Policijos budėtojas neslėpė, jog šis įvykis sukėlė tam tikrą sumaištį. Jis LŽ pasakojo, kad pareigūnų prašyta užtikrinti viešąją tvarką sraigtasparnio nusileidimo vietoje - neatmesta galimybė, kad gali kilti incidentų tarp vietos gyventojų ir įgulos narių. Tačiau pastarieji iš sraigtasparnio, šiuo atveju atstojusio Rumunijos valstybės teritoriją, išlipę nebuvo, o vietos gyventojai taip pat įvykiu nesusidomėjo.
„Gali būti, kad jie šio incidento, įvykusio jau tamsiuoju paros metu, net nematė, - dalijosi savo prielaidomis pašnekovas. - Apie avariniu būdu netoli Truskavos nusileidusį užsienio valstybės sraigtasparnį mums pranešė Kauno oro uostas. Vieno vietos gyventojo skambučio sulaukėme tik apie 23 val., kai jau iš Kauno buvo atvykęs automobilis su degalais - prieš pat sraigtasparnio pakilimą.“
Viešnagė užsitęsė
Apie vidurnaktį rumunų Mi-8 sėkmingai pasiekė Kauno oro uostą, iš kur vakar apie 11 val. turėjo tęsti kelionę į Lenkiją. Sraigtasparnio įgula ir keleiviai nakvojo viešbutyje. Operatyvinio dispečerio duomenimis, kita planuojama šio sraigtasparnio nusileidimo vieta - Krokuva, kurioje taip pat greičiausiai bus leidžiamasi tik pasipildyti degalų. Tačiau pašnekovas abejojo, ar pasieniečiai leis taip lengvai jam pakilti.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis, sužinojęs apie šį incidentą tik iš LŽ, vakar rytą taip pat tvirtino, kad sraigtasparnio pilotui įteiktas šaukimas pirmadienį atvykti į apklausą Kauno oro uosto užkardoje.
„Tačiau tai tėra formalumas, - teigė G.Mišutis. - Ikiteisminis tyrimas dėl galimo neteisėto Lietuvos valstybės sienos kirtimo nepradėtas - tai buvo suderintas skrydis. Nenustatyta ir jokių pažeidimų sraigtasparnio bei įgulos patikrinimo metu įvykio vietoje.“
Dėl incidento informuota ir Civilinės aviacijos administracija, bet jos atstovai į įvykio vietą nevažiavo. Vakar sraigtasparnis išskrido, tačiau nekomentuojama, ar su tuo pačiu pilotu.
Greta Čižinauskaitė