Šiemet dešimtyje intensyvių Vilniaus sankryžų nuo šviesoforų pašalintos lentelės ir įrengtos šviesoforų sekcijos su rodyklėmis į dešinę: Ozo – Buivydiškių – Ąžuolyno g., Liepkalnio – Dunojaus – Dzūkų g., Laisvės pr. – Viršuliškių g., Ateities – Baltupio g., Antakalnio – Šilo g., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl., Dariaus ir Girėno – Pelesos g., Nemenčinės pl. – Saulėtekio al., Geležinio Vilko – Mokslininkų – Molėtų pl., Eišiškių – Metalo g.
Ukmergės – G. Vilko g., Pilaitės – V. Pociūno, Ukmergės – Perkūnkiemio g., Žalgirio – Linkmenų g., Rinkinės – Šeimyniškių g., Rinkinės – Žalgirio – Tuskulėnų - Apkasų g., S. Batoro – Pergalės – Pramonės g., Ukmergės – Fabijoniškių g., Kauno – Žemaitės – Naugarduko g. ir kitose intensyvaus transporto eismo judėjimo gatvėse demontuotas lenteles pakeitė papildomos šviesoforų sekcijos arba trijų sekcijų šviesoforai, reguliuojantys posūkius į dešinę.
Sekcijas išvysime ne visur
Sausio 1-ąją dalis vairuotojų nustebo, kad ne visose miesto sankryžose, kur anksčiau šviesoforai turėjo lenteles su žaliomis rodyklėmis, atsirado šviesoforai su atitinkama sekcija. „Susisiekimo paslaugos“ Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė pažymi, kad sekcijas įmanoma įrengti ne visose sankryžose, o ir ne visur tai būtina.
„Gali būti, kad sankryža yra probleminė, bet joje negalėsi padaryti sekcijos dėl įvairių aplinkybių, juostų trūkumo ar panašiai. Tai negalima 100 proc. teigti, kad visada labiau probleminėse sankryžose atsiras sekcijos, nes reikia tą sankryžą vertinti ir žiūrėti. Sekcija nėra savaime geriausias sprendimas. Kartais perprogramavimas šviesoforų, suteikiant pėsčiajam prioritetą ar pailginant ciklą, kad pėsčiajam ar dviratininkui būtų daugiau laiko, padeda irgi tą problemą išspręsti“, – tv3.lt kalbėjo M. Bielinytė.
Iš viso eismo organizavimo pakeitimai pernai atlikti 45 sankryžose, o papildomi eismo organizavimo pakeitimai bus diegiami ir šiemet.
Planuojama, jog dalyje sankryžų atsiras nauji šviesoforų programiniai pakeitimai, o dar 7 sankryžose – Pilaitės pr. – Sietyno – Spaudos g., Laisvės pr. – Žemynos g., Apkasų – Ulonų g., S. Žukausko – Ulonų g., Savanorių pr. – Naujosios Riovonių g., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g., Justiniškių – Lūžių g. – bus įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę arba trijų sekcijų šviesoforai.
Daugiau laiko pėstiesiems
Vietoj papildomos šviesoforo sekcijos sukti į dešinę „Susisiekimo paslaugos“ dalyje sankryžų atliko programinius pakeitimus.
Žalias šviesoforo signalas pėstiesiems užsidega anksčiau, taip suteikiant jiems pirmenybę ir didinant jų matomumą, o užbaigiamas irgi anksčiau, kad į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti nepraleidžiant pėsčiųjų. Toks šviesoforų reguliavimas veikia Laisvės g. – Pilaitės pr., Savanorių pr. – Vilkpėdės g., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g. sankryžose.
M. Bielinytė pažymi, kad ir dabar įgyvendintus pokyčius galima tobulinti, atsižvelgiant į tai, kaip nuimtos rodyklės pakeis eismo srautus ir saugumą.
„Kadangi gruodžio 31 diena yra data, kada visos rodyklės nuimtos, tai reiškia, nuo to laiko mes pradedame tokį kaip ir stebėjimo laikotarpį, kaip tai pakeičia ne tik eismo srautus, bet ir saugumą, patį avaringumą ir pralaidumą. Eismo valdymas yra gyvas organizmas ir nuolat į tai yra reaguojama. Ypač, jeigu tai yra šviesoforų programavimo dalykai, tai suteikia lankstumą ir galimybę bet kuriuo metu daryti pokyčius. Žinoma, kad pokyčiai pagal poreikį bus daromi“, – sakė įmonės atstovė.
Ką svarbu žinoti sankryžose su dešinėmis sekcijomis?
Važiuojant sankryžomis, kuriose įrengtos šviesoforų sekcijos su rodyklėmis į dešinę, svarbu atkreipti dėmesį, koks šviesoforas prieš akis – su įrengtais kontūrais (su krypties rodyklėmis) ar be kontūrų (be krypties rodyklių).
Jei šviesoforuose įrengti kontūrai, tuomet leidžiama važiuoti tik rodyklių kryptimis, o sukti į dešinę nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai draudžiama. Tokie šviesoforai jau veikia Ozo–Buivydiškių–Ąžuolyno g. sankryžoje, Laisvės pr.–Viršuliškių g. (prie PC „Mada“), Antakalnio–Šilo g., Liepkalnio–Dunojaus–Dzūkų g., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl. sankryžose.
Jei šviesoforuose kontūrų nėra, degant žaliam pagrindinio šviesoforo signalui leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Galima sukti ir į dešinę, net nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai, tačiau vairuotojams privalu praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, kurių judėjimo kryptį kerta vairuotojas ir kuriems eismas tuo metu leidžiamas. Tokie šviesoforai jau veikia Ateities–Baltupio g., Dariaus ir Girėno – Pelesos g. sankryžose, taip pat atsiras Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžoje (važiuojant nuo Bajorų) ir Eišiškių pl. – Metalo g. sankryžoje.