Tuo metu patekusių į eismo įvykius nepilnamečių pėsčiųjų skaičius sumažėjo beveik dešimtadaliu, taip pat dešimtadaliu sumažėjo sužeistų nepilnamečių keleivių skaičius, skelbia Lietuvos kelių policijos tarnyba.
Lietuvos kelių policijos tarnybos pirminiais duomenimis, šiemet šalies keliuose įvyko 338 eismo įvykiai, juose buvo sužeisti 377 nepilnamečiai, 4 vaikai žuvo. Pernai per tą patį laikotarpį įvyko 330 eismo įvykių, 361 vaikas sužeistas, 4 nepilnamečiai žuvo.
„Vaikų, dalyvaujančių eisme, saugumas daugiausia priklauso nuo suaugusiųjų atsakingo požiūrio į eismo kultūrą ir vaikų saugumo priemonių užtikrinimą. Suaugusieji, leisdami nepilnamečiams dalyvauti eisme važiuojant paspirtukais, dviračiais, mopedais ir pan., privalo užtikrinti, kad vaikai naudotų tinkamas saugos priemones: užsisegtų saugos šalmą, vilkėtų ryškių spalvų drabužius, segėtų šviesą atspindinčius elementus“, – rašoma policijos pranešime.
Pareigūnai primena, kad besibaigiant kalendorinei vasarai į miestus suplaukia daugiau jaunimo – būsimų studentų, moksleivių, kitų ugdymo įstaigų auklėtinių, todėl į važiuojamąją kelio dalį bet kuriuo metu gali įbėgti, įriedėti ar įvažiuoti vaikas.
2017 metų rugsėjo mėnesį Lietuvos keliuose įvyko 57 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo vaikai iki 18 metų. Buvo sužeisti 59 nepilnamečiai, 1 vaikas eismo įvykyje žuvo. Tarp nukentėjusiųjų – 24 nepilnamečiai pėstieji. Dėl pačių vaikų neatsargumo įvyko 20 eismo įvykių, 8 iš jų – dėl nepilnamečių pėsčiųjų neatsargumo.
Lietuvoje žuvusių vaikų (iki 18 metų) skaičius per dešimtmetį sumažėjo 90 proc., sužeistųjų skaičius – 14 proc.: 2007 metais mūsų šalies keliuose žuvo 70 ir buvo sužeista 740 vaikų, po dešimtmečio, 2017-aisiais, eismo nelaimėse 7 vaikai žuvo ir 638 sužeisti.
Europos Transporto saugumo tarybos ataskaitos duomenimis, per pastarąjį dešimtmetį Europos Sąjungos keliuose žuvo daugiau kaip 8 tūkstančiai nepilnamečių. Pusė žuvusių vaikų buvo transporto priemonių keleiviais, trečdalis eisme dalyvavusiųjų – pėstieji ir 13 proc. vaikų vairavo dviračius.
„Prieš leidžiant nepilnamečiui išriedėti į kelią, prašome įsitikinti, kad transporto priemonė yra tvarkinga, saugi ir atitinka nustatytus reikalavimus“, – ragina policija.
Variklį ir du ratus turintys paspirtukai (taip pat riedžiai) priskiriami motorinio dviračio kategorijai, tokių transporto priemonių vairuotojai turi laikytis reikalavimų dviračių vairuotojams.
Važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintas. Tamsiuoju paros metu privalomi abu reikalavimai. Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.
Mopedus (taip pat vadinamuosius elektrinius paspirtukus, t. y. transporto priemones, kurių didžiausias projektinis greitis didesnis kaip 25 kilometrai per valandą, o didžiausioji naudingoji galia didesnė kaip 1 kW, gali vairuoti tik vairuotojo pažymėjimą turintys asmenys, šios transporto priemonės turi būti įregistruotos, nustatyta tvarka apdraustos ir techniškai tvarkingos.
Vairuotojus prašome laikytis saugaus važiavimo greičio, artėjant prie pėsčiųjų perėjų, taip pat gyvenamosiose zonose, daugiabučių namų kiemuose, sumažinti važiavimo greitį.
„Siekdami apsaugoti jaunuosius eismo dalyvius nuo nelaimių, kviečiame rodyti tik gerą pavyzdį: eiti per važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėja, degant žaliam šviesoforo signalui; stebėti eismo aplinką ir klausytis; einant neužsiimti pašaline veikla, pavyzdžiui, kalbėti mobiliuoju telefonu ar net rašyti žinutes), skatinti nepilnamečius elgtis apgalvotai ir atsakingai“, - ragina policija.