Tai reiškia, kad nėra galimybės tvarkyti sveikatos duomenų e. sveikatos sistemoje, taip pat išrašyti e. recepto, matyti paciento išdavimo istorijos ar išduoti vaistų ir kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių (MPP) pagal e. receptus.
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) skubiai rengia rekomendacijas vaistinėms, kaip organizuoti jų pardavimą, kol bus pašalinti minėtieji sutrikimai – numatoma trumpam grįžti prie popierinių receptų ar skubiu atveju sudaryti galimybę įsigyti mažą kiekį reikiamo vaisto.
Jei pacientai gali palaukti, jų prašoma atvyktų įsigyti ar atsiimti vaistus kitą dieną.
Jei vaistų pacientui reikia skubiai ir galimybės palaukti kitos dienos nėra, numatoma siūlyti kreiptis į gydytoją, kad būtų išrašytas popierinis receptas. Jei pacientas neturi kompensuojamųjų vaistų paso, kompensuojamasis vaistas ar MPP gali būti išrašytas ant išimties atvejams skirto recepto blanko.
Pažymėtina, kad jei pacientui preliminariai priklauso priemokos dengimo lengvata (75+ metų ar esant mažoms pajamoms), priemoką sumokėjęs vaistinėje jis vėliau turės teisę kreiptis į teritorinę ligonių kasą dėl sumokėtos priemokos kompensacijos, jei priemokos kompensavimo lengvata pacientui išdavimo metu turėjo būti taikoma.
Tuo atveju, jei pacientui skubiai reikia vaistų, o išrašyti popierinio recepto nėra galimybės, galima būtų pasiūlyti nedidelį kiekį jam paskirto receptinio vaisto įsigyti be recepto. Jei nėra galimybės įsitikinti, kad receptinis vaistas paciento buvo vartotas anksčiau, vaistininkai gali susisiekti su pacientą gydančiu gydytoju ir paprašyti patvirtinti, kad vaistas tikrai yra paskirtas.
Tikima, kad prie e. receptų išrašymo bus grįžta artimiausiu metu. SAM ir Registrų centras prašo vaistinių ir farmacijos specialistų supratingumo ir kantrybės.
Registrų centras tvirtina, kad jų tvarkomi registrų ir informacinių sistemų duomenys yra saugūs.
Primename, kad per pirmadienio vakarą sostinę užklupusią smarkią liūtį vanduo prasiskverbė į V. Kudirkos gatvėje esančias Registrų centro patalpas. Dėl to sutriko čia esančių serverių veikla ir laikinai neveikė įmonės tvarkomi registrai bei informacinės sistemos. Registrų centro komanda visą naktį šalino liūties padarinius – daugumos registrų ir informacinių sistemų veiklą pavyko atstatyti.
Vis dėlto, ilgiau nei planuota, užtruko Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (ESPBI IS, arba E. sveikatos) veiklos atkūrimas. Registrų centras šiuo metu deda visas pastangas, kad minėtų sistemų ir paslaugų veikimas būtų kuo greičiau atkurtas.
Be to, antradienį Registrų centro generalinio direktoriaus pavedimu įmonės viduje buvo suformuota speciali komanda, kuriai pavesta nustatyti tikslias šio incidento priežastis.