Šio apokaliptinio automobilio savininkas Kęstutis ramina – „rat“ (angl. žiurkės) stiliaus BMW stotelių nedaužo, juo Kelių eismo taisyklės nėra pažeidinėjamos, o pati išskirtinės transporto priemonės idėja – ironiškas atsakas BMW lydintiems stereotipams.
Apie tai, kaip gimė „Stotelių baubo“ idėja, kam skirta ši neeilinė transporto priemonė ir kaip į ją reaguoja aplinkiniai žmonės bei policijos pareigūnai – portalo tv3.lt interviu su „Stotelių baubo“ savininku Kęstučiu.
Kaip gimė tokio automobilio idėja? Ar 3 serijos BMW – Jūsų kūrinys?
Vakarų Lietuvoje buvo pradėtos šio automobilio „rat“ stiliaus užuominos, parsivarę į Vilnių baigėme įgyvendinti projektą. Tiesiog kilo noras pasigaminti kažką nekasdieniško... O kadangi pakliuvo į rankas BMW markės automobilis, tai kilo idėja padaryti atsaką BMW stereotipams.
Jei ne paslaptis, kiek reikėjo investuoti į šį projektą?
Be lipduko šiek tiek laiko.
Kuo Jus žavi „rat“ stilius?
Neišskirčiau „rat“ stiliaus kaip man labiausiai patinkančio, tačiau šis stilius patraukė dėmesį dėl to, kad įdėjus minimaliai pastangų, galima pasiekti maksimalių rezultatų ir nesivarginti dėl smulkmenų.
Niekada nenusivilsi, atėjęs į aikštelę ir radęs apibrozdintą automobilio šoną – tiesiog „randas“ tik papuoš automobilį. O ir aplinkiniai žmonės privengia arčiau prieiti prie automobilio. Gal bijo išsitepti ar net „užsikrėsti“ rūdimis.
Tiesa, kaip tokiam surūdijusiam automobiliui sekėsi techninės apžiūros metu? Ką apie „rat“ automobilius kalba „Tuvlitos“ darbuotojai?
Na, prieš idėjos įgyvendinimą automobilis buvo su technine apžiūra, bet jei viskas tvarkoje tai nuo „Rat“ stiliaus mažai, kas priklauso.
Ar dažnai kelyje tenka sutikti daugiau tokio stiliaus transporto priemonių?
Yra Lietuvoje tokiu automobiliu, bet vienetai...
Kaip aplinkiniai, kiti vairuotojai reaguoja į šį išskirtinį BMW?
Dauguma palaiko, kai kam pakelia nuotaiką, kurį laiką važiuoja šalimais, apžiūrinėdami. Aišku, yra ir priešiškai nusiteikusių.
Turbūt dėmesio susilaukiate ir iš policijos pareigūnų. Ką policija mano apie Jūsų BMW?
Policija dažnai stabdo naktį, gal vien iš smalsumo. Šiaip policija įtartinai žiūri į „Stotelių baubą“.
Kodėl BMW pakrikštijote „Stotelių baubu“?
Pavadinimas kilo dėl „Rat style“ apokaliptiškos išvaizdos ir dėl BMW markės automobilių „įlėkimų“ į stoteles. Tiesiog atsiradę Lietuvoje BMW markės automobilio keisti stereotipai išprovokavo „stotelių baubo“ pavadinimą. Jeigu žmonės mato BMW markes automobilį kaip kokį siaubą, na tai tegu pamato koks iš tikrųjų turi būti stotelių baubas. Bet šiaip pavadinimas, manau, neturėtų nieko įžeisti ar pažeminti, tiesiog viskas yra padaryta su humoru.
Ar „Stotelių baubo“ bijo visuomeninio transporto stotelėse laukiantys žmonės?
Nebijo, manyčiau gal net pakelia nuotaiką laukiantiems viešojo transporto .
Neslėpkime – daugelio manymu BMW, yra kelių chuliganų automobilis. Ką Jūs apie tai galvojate? Gal tai tėra stereotipas?
Aišku, liūdnoka, kad BMW vis patenka į žiniasklaidą dėl avarijų. Bet BMW yra tik markė. Čia esmė slypi giliau. BMW yra galiniais ratais varomas automobilis su šiek tiek galingesniais varikliais nei įprastai, taip pat senesni BMW markės automobiliai yra prienami daugeliui jaunimo, taigi neįvertinę savo ir automobilio galimybių tampa padidintos rizikos faktoriais... Čia kaltos tik „tarpinės“ tarp vairo ir sėdynės , kurios gadina BMW markės automobilių įvaizdį.
Ar teko išmėginti, kokį didžiausią greitį išvysto šis BMW? Gal „Stotelių baubą“ išmėginote „drifte“?
„Stotelių baubas“ neturi galingo variklio, jame stovi 1,6 litro variklis. Jo didžiausias greitis toks, kad Lietuvos automagistralėje neviršiji didžiausio leistino greičio. Šis automobilis buvo skirtas žiemos „slalomams“ ir mėgėjiškoms „drifto“ varžyboms ant ledo.