Lapkričio 22 d. E. Abdulajeva su vyru, dukra ir šunimi Ramziu planavo skristi iš Madrido Barajos oro uosto į Varšuvą, o iš ten persėsti į lėktuvą, skrendantį į Azerbaidžano sostinę Baku, į kurią kraustėsi gyventi. Visgi šeima taip ir nepateko į „LOT Polish Airlines“ vykdytą skrydį.
Kaip pasakoja E. Abdulajeva, jos šeima tapo kraupaus incidento auka, dėl kurio nukentėjo ne tik finansiškai, bet ir patyrė didelį emocinį stresą, o jų augintinis buvo sužalotas.
Vis dėlto, moteris priduria, kad pradžioje viskas vyko sklandžiai.
„Prieš perkant bilietus susisiekiau su „LOT Polish Airlines“ dėl šuns, kadangi man buvo prioritetas, kad mes saugiai jį gabentume, kad dokumentai visi būtų tvarkingi“, – pasakojo E. Abdulajeva.
„Mūsų dukros šuo yra kaip emocinės paramos gyvūnas, kadangi ji nuo gimimo turi šiek tiek problemų su padidintu jautrumu. <...> Tai mes tą šunelį esame jai nupirkę ir jie yra neišskiriami“, – pridėjo ji.
Pašnekovės teigimu, oro linijos rezervavo vietą šuniui lėktuve taip pat buvo sutvarkyti augintiniui skrydžiui reikalingi dokumentai. Visgi atvykus į oro uostą Madride, E. Abdulajevos šeima susidūrė su pirmaisiais nemalonumais.
Pašnekovė pasakoja, kad jau paruošus augintinį vežti į lėktuvą ir perdavus jį oro linijų darbuotojams, vienas iš „LOT Polish Airlines“ atstovų pareiškė, kad šuo negali skristi dėl netinkamos jo veislės, kurios, oro linijų bendrovė lėktuvais neskraidina.
Tiesa, kaip priduria pati E. Abdulajeva jos šeimos kelionė į Baku neapsiribojo vien tik persikraustymu – šeima taip pat ten vyko tartis dėl milijoninio verslo sandorio, todėl skrydžio praleisti jie negalėjo.
Tad E. Abdulajevos šeimai pradėjus ieškoti sprendimų, kaip jie galėtų transportuoti Ramzį į Baku, juos pasiekė žinia, kad neaišku, kur yra oro linijų bendrovės darbuotojams perduotas augintinis.
„Prisiskambinau savo draugei, kuri gyvena Madride ir ji mums surado patikimą moterį, kuri turi šunų viešbutį. Mes sakom (Oro linijų darbuotojams – tv3.lt) kad tada mūsų šuns atvažiuos po dviejų valandų pasiimti ir tada mūsų šunį transportuos per kokią savaitę, nes galima šunis kaip krovinį transportuoti atskirais skrydžiais.
Tada mums oro uoste pasakė, kad jokiais būdais, mūsų šuns nesaugos ir mes tada paklausėme o kur yra šuo? Bet stiuardas pasakė, kad nežino“, – atsimena E. Abdulajeva.
Šuns paieškos užtruko 4 valandas
Tiesa, E. Abdulajeva pasakoja, kad iš pradžių ji ir jos vyras nelabai žinojo, ką reikėtų daryti tokioje situacijoje, tad jie standartiškai toliau praėjo pro oro uosto vartus.
Tačiau ten juos sustabdė vienas iš lėktuvo įgulos narių, kuris liepė E. Abdulajevai arba jos vyrui pasilikti Madride dėl to, kad jų augintinis negali skristi lėktuvu.
„Mes sulaikomi toje vietoje apie 20 minučių, jau žmonės visi sulipę į lėktuvą, matau, kad liko 5 minutės iki skrydžio ir tada ateina Civil guardia (Ispanijos pareigūnas – tv3.lt), pora dar kažkokių pareigūnų ir sustoję kalbasi apie 5 minutes. Bet aš jau supratau, kad kažkas yra negerai. Ir tada jau mums po kiek laiko pasakė „jūsų šuo pabėgo“, – tvirtino E. Abdulajeva.
Iš pradžių pašnekovė sakė negalėjusi patikėti, kaip augintinis galėjo pabėgti, jei jis buvo įsodintas į specialiai šunims gabenti skirtą dėžę su 3 spynomis. Tačiau paprašius oro linijų darbuotojų parodyti kaip atrodo šuns dėžė, iš pradžių, pasak E. Abdulajevos, jie atsisakė tą padaryti.
Visgi vėliau paaiškėjo, kad dėžė buvo smarkiai apgadinta. E. Abdulajevos nuomone, dėžė greičiausiai sulūžo tuomet, kai augintinį buvo mėginama įkelti į orlaivį.
„Jo dėžė prieš įkraunant į lėktuvą buvo kažkur aukštai užkelta ant paletės ir tiesiog paprastai palikta, greičiausiai jam užteko sujudėti ir nuo keletos metrų aukščio krito ant žemės. Dėžė sulūžo ir mirtinai persigandęs pasileido neaišku net į kurią pusę“, – nuomone dalinosi pašnekovė.
Galiausiai E. Abdulajeva ir jos vyras kartu su pareigūnais pradėjo ieškoti pabėgusio augintinio.
„Priėjo prie manęs Civil guardia ir sako: vienas iš jūsų važiuojam su automobiliais ieškoti šuns, nes jis bėgioja po visą oro uosto teritoriją. Oro uosto teritorija 30 kvadratinių kilometrų“, – toliau pasakojo pašnekovė, pridurdama, jog s
Be to, taip pat paaiškėjo, kad apie dingusį šunį E. Abdulajeva ir jos šeima sužinojo praėjus tik beveik 2 valandoms nuo tada, kai šuo iš tikrųjų pabėgo. Galų gale, praėjus apie 4 valandoms nuo augintinio paieškos pradžios, jis buvo rastas susigūžęs gulintis dideliame griovyje. O dėl patirtų sužalojimų ir nuovargio iš pradžių gyvūnas net neatpažino savo šeimininkų.
„Jo kojos buvo labai stipriai sužalotos, nes jis matyt bandė išlipti, bet niekaip negalėjo, nes tas griovys pakankamai aukštas“, – aiškino E. Abdulajeva.
Prireikė ir veterinaro pagalbos
Radus šunį E. Abdulajevai su šeima buvo liepta su šunimi ir bagažu palaukti Madrido oro uosto atvykimo salėje.
„Po to kai radome Ramzį buvome nukreipti į atvykimo salę, su 12 lagaminų ir 4-mete dukra, net neišleido išeiti nusipirkti maisto, tuo pačiu metu bandėme susisiekti su „LOT Polish Airlines“, kurie lyg niekur nieko tiesiog pasiūlė pakeisti bilietus į rytdieną. Galvojome laukti kitos dienos ir skrydžio, bet šuo vis blogiau ir blogiau pradėjo jaustis,
dukra verkė nuo patirto streso, nevalgius su skaudančiu pilvu, man nežmoniško stiprumo migrenos priepuolis, net vaistai nepadėjo, prašiau, kad pakviestų gydytoją, bet pasakė, kad pati turiu eiti per visą oro uostą. Kai vidurnaktį suradome viešbutį draugišką gyvūnams administracija net nepadėjo tiek lagaminų nusigabenti iki taksi. Prašiau pagalbos, bet pasakė, kad niekuo negali padėti“, – tvirtino moteris.
Atvykus į viešbutį Madride, dėl patirtų sužalojimų Ramziui taip pat reikėjo kviesti veterinarą, kuris užmigdytų augintinį ir sulopytų jo žaizdas.
Tiesa, moteris priduria, kad dėl patirto šoko ir užmigdymo, šuo kone visą naktį cypavo, nesiorientavo aplinkoje, o E. Abdulajevai ir jos vyrui reikėjo prižiūrėti augintinį, kad šis tokioje būsenoje dar labiau savęs nesužalotų. Tuo moteris pasidalino ir savo „Facebook“ paskyroje.
„Dėl psichologinio šoko ir migdymo tokioje būsenoje atsibudęs prabuvo 5 valandas, disorientuotas, cypiantis, ašaros bėga, reikėjo laikyti, kad nesitrankytų ir dar labiau nesusižeistų“, – pasakojo moteris.
Planuoja kreiptis į teisininkus
Dėl nemalonios patirties lietuvių šeima Madride buvo priversti praleisti dar penkias dienas. Per šį laiką ji su vyru dar kartą vyko į Madrido Barajos oro uostą, norėdami susitikti su oro uosto vadovo, tačiau šis kalbėti nesutiko.
„Nuvažiavome į Madrido Barajos oro uostą bandyti kalbėtis su administracija, bet vadybininkas tik išsišaipė, o vadovas pasakė, kad tikrai neis susitikti su mumis“, – teigė moteris.
Sunkumų kilo bandant susisiekti ir su oro linijų „LOT Polish Airlines“ atstovais. Tačiau situacija iš esmės pasikeitė tada, kai Abdulajevų šeimos istorija plačiai paplito socialiniuose tinkluose.
Tuomet, kaip teigia E. Abdulajeva, oro linijų bendrovė pati susisiekė su ja ir pasiūlė nemokamus lėktuvo bilietus į Baku. Be to, buvo sudarytos sąlygos, kad Ramzis galėtų skristi lėktuvo salone kartu su šeimininkais.
Tiesa, kaip žurnalistams teigė E. Abdulajeva, dėl nemalonios patirties jos šeima patyrė ne tik milžinišką moralinę, bet ir finansinę žalą – nukentėjo verslo sandoris, be to, incidento metu buvo apvogtas ir vienas iš E. Abdulajevos lagaminų, kuriame buvo laikomi vertingi papuošalai.
„Nei dabar mums verslo nuostolių gali kompensuoti, nei moralinės, jokios žalos, jie („LOT Polish Airlines“ ir Madrido Barajos oro uostas – tv3.lt) kaip ir kratosi atsakomybės“, – teigė E. Abdulajeva.
Oro linijų bendrovė atsiprašo
Naujienų portalo tv3.lt žurnalistams susisiekus su oro linijų bendrove „LOT Polish Airlines“, jie žurnalistams pateikė trumpą komentarą dėl kilusios situacijos ir tvirtino, jog už Ramzio pabėgimą atsakingas darbuotojas yra atleistas iš pareigų.
„Nuoširdžiai atsiprašome dėl nemalonaus incidento, susijusio su Ramziu, įvykusio skrydžio iš Madrido į Varšuvą metu. Suprantame situacijos rimtumą ir emocinę įtaką, kurią šis įvykis turėjo Ramziui ir jo šeimai.
Visų pirma, nuoširdžiai atsiprašome už mūsų darbuotojo padarytą klaidą Madride. Klaidą padaręs darbuotojas yra pašalintas iš pareigų. Mes prisiimame visą atsakomybę už šį nemalonų įvykį. Susisiekėme su keleiviais ir pasiūlėme sprendimą situacijai išspręsti.
Labai apgailestaujame dėl šio incidento ir esame įsipareigoję užkirsti kelią tokiems įvykiams ateityje. Jau ėmėmės šių veiksmų:
1. Registracijos darbuotojas, susijęs su įvykiu yra pašalintas iš darbo „LOT Polish Airlines“.
2. Mūsų darbuotojai bus išsamiai apmokyti, kaip tinkamai elgtis su gyvūnais pagal LOT procedūras.
3. Gyvūnų paėmimas bus vykdomas vėliau, siekiant sumažinti incidentų riziką rampos zonoje“, – žurnalistams atsakymą raštu pateikė „LOT Polish Airlines“.
Naujienų portalo tv3.lt žurnalistai taip pat kreipėsi ir į Madrido Barajos oro uosto atstovus, kai gausime jų atsakymą, publikaciją papildysime.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!