Kiek žmonių – tiek nuomonių, galima sakyti lengvai. Bet komunikacijos ekspertai tvirtina, kad jeigu bent keliems žmonėms kilo itin neigiamos asociacijos, reikėtų vengti tokios reklamos ir kuo skubiau atsisakyti.
Išvadino nevykusia
Socialiniame tinkle „Facebook“ viena iš pasidalinusių šio tinklo reklama buvo Agnė. Moteris portalui tv3.lt sakė, kad ją pribloškė pasirinkta reklamos idėja.
„Man atrodė nevykęs bandymas pasinaudoti politiniu kontekstu. Branduolinių atakų grėsmė yra labai rimta, o „Impuls“ tai „nuleido“ iki juokelio lygmens. Reklamoje esantis „Vykdyk pažadus“ („Call To Action“) su Trump'o atvaizdu irgi gerų asociacijų nekelia.
Kažin, ar kas norėtų, jog tie pažadai būtų įvykdyti iš tikrųjų. Bus nemažai tokių, kas juoką supras, man ir pačiai tokia forma nėra svetima, bet viena yra kai iššaukiančias reklamas leidžia „Keulė rūkė“, kurios visa komunikacijos linija yra tokia. Ir kita, kai taip kalba „Impuls“, kuris save pristato kaip šeimos sporto klubą, kur, po visokių tragiškų įvykių, saugumas yra svarbiausia“, - tikino Agnė.
Po moters žinute pasipylė diskusija. Kituose socialinio tinklo forumuose virė dar aršesnė diskusija, komentatoriai pasidalino į dvi puses. Nors buvo neįžvelgusių tragedijos užuomazgų kontekste, tačiau jiems kliuvo politinis atspalvis, o daugumai visgi tai pasirodė itin neigiamas mintis sukėlusi reklama.
A. Katauskas: suduotas smūgis reputacijai
Viešųjų ryšių specialistas Arijus Katauskas portalui tv3.lt pasakojo, kad greitas prisiderinimas prie aktualių įvykių rikodariniais arba ryšių su visuomene veiksmais, yra populiariai naudojama technika. Vienas iš pavyzdžių jau minėtas restoranas „Keule rūke“. Tačiau šiuo atveju, kontekstas pasirinktas ne tas.
„Mano nuomone, iš principo, gerai, kad naudojama tokia technika, lietuviškas verslas tai daro, juk vienas iš variantų „Keule rūke“, kur Trumpas su Putinu bučiuojasi ir tai mes sutikom labai teigiamai. Čia irgi panašus variantas. Juolab, turintys neigiamą nuomonę, kur kas aktyviau ja dalinasi, todėl viešojoje erdvėje ir atrodo, kad daugiau yra nusiteikusių neigiamai. Juolab, atsiribojant nuo visko – rezultatą reklama pasiekė.
Kita vertus, žiūrint į šį konkretų atvejį, kad „Impuls“ nėra išsprendęs savo reputacijos ir krizinių klausimų, faktas. Žinoma, tai nereiškia, kad jie privalo nutraukti visą savo komunikacijos kompaniją, tai būtų nesuprantama.
Ar tai reikštų, kad jie turėtų susilaikyti nuo tam tikrų kontraversiškų dalykų, kurie irgi visame kontekste gresia žūtimis, mano nuomone – taip. Aš manau, to nereikėtų jiems daryti. Yra kitokių variantų, yra daugiau aktualių, prie ko galima „kabinti“ komunikaciją“, - sakė A. Katauskas.
Įvykiai, kurie pakeičia verslą
Pasak viešųjų ryšių specialisto, tokios reklamos idėjos gimimas galėjo įvykti neįvertinus pavojaus ir manant, kad nutikę įvykiai jau praeitis.
„Tie įvykiai, kai nukenčia žmonės, paprastai taip nepraeina. Būtent tie įvykiai, kurie pakeičia verslą ar organizaciją iš esmės. Pavyzdžiui, „Maxima“ komunikaciją ir šūkį „Apie viską pagalvota“ pakeitė po Rygos tragedijos. Tai ilgalaikiai pokyčiai pačioje bendrovėje. Man čia panašiau į trumpalaikį, internetinį triuką, jis greitai praeis ir visi užmirš. Visgi, žmonės neužmiršta ir reaguoja.
Juolab, jau matėsi iš reakcijų socialiniame tinkle, vadinasi, jeigu žmonės gali taip sureaguoti, geriau to nedaryti. Ši reklama kaip ir suveikė, bet ant aukuro padėjo reputaciją. Ir galbūt labiau parodė bendrovės kai kurių žmonių nesuvokimą, kokiame kontekste jie yra. Jeigu jau įvyko tragedija, ji tave pakeičia visiems laikams. Tai paženklina, su tuo reikia gyventi, nesi toks pat kaip prieš tai“, - įsitikinęs A. Katauskas.
Pasak jo, yra mėgstančių agresyvią komunikaciją. Nors jo teigimu, agresyvūs arba protingi veiksmai duos panašų rezultatą, bet pastarieji nesukels papildomų problemų, kaip tokių yra dabar.
„Gal „Impuls“ reikėjo tiesiog susitaikyti, kad jis nebėra toks, koks buvo „Impuls“. Žmonės internete kalba, kad viena organizacija pamiršo, jog pas juos mirė vaikas. Reputacijai smūgis suduotas, tiesiog elementariai galima pasakyti – neatsakinga taip elgtis. Nes žmonės šitaip nuskaitė žinutę“, - sakė viešųjų ryšių specialistas.
„Impuls“: reklama dėl naujametinių pažadų
Sveikatingumo klubų „Impuls“ tinklo marketingo vadovė Nerija Skvernelytė portalui tv3.lt pasakojo, kad jie su šios reklamos kampanija siekia atkreipti visų sveikiau gyventi pasižadėjusių dėmesį. Nes sausio mėnuo yra naujametinių pažadų ir asmeninių tikslų įgyvendinimo metas.
„Mūsų tikslas yra parodyti, kad neužtenka tik pasižadėti, bet pažadus reikia ir vykdyti. Siekdami žmonėms sprendimą sportuoti priimti lengviau ir greičiau – siūlome įsigyti narystes už mažesnes kainas, o tai vertiname kaip reikšmingą įvykį sporto klubų verslo aplinkoje.
Norime atkreipti dėmesį, kad dažnai mūsų reklamos kampanijos būna šmaikščios ir su humoru. Esame pastebėję, kad klientai tai įvertina teigiamai. Šiuo konkrečiu atveju taip pat nesulaukėme jokių nusiskundimų ar neigiamų atsiliepimų.
Kurdami reklamos kampanijas ieškome įkvėpimo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Stebime ir vertiname šių dienų aktualijas, ieškoma idėjų daugelyje gyvenimo sričių ir tuo metu vykstančiuose įvykiuose. Tai yra normali praktika. Mūsų tikslas – pakviesti žmones daugiau judėti per esamus, o ne buvusius įvykius, kurie niekaip nėra susiję su šia reklamos kampanija“, - sakė N. Skvernelytė.