Keturiskart didesnė nei įprastai sąskaita už mobiliojo ryšio paslaugas vienai garbaus amžiaus klaipėdietei sukėlė šoką. Dar labiau moterį suglumino žinia, jog tokia milžiniška suma susidarė dėl siųstų SMS žinučių, kurių ji net nemoka rašyti.
Išklotinė nustebino
Netrukus 70–metį švęsianti Rita Matelienė nustebo, kai už mobiliojo ryšio paslaugas gavo beveik 90 litų sąskaitą. Įprastai moteris kiekvieną mėnesį moka po 20–21 litą.
„Daugiau 22 litų nesu mokėjusi, nes mobiliuoju telefonu beveik nesinaudoju. Man jis reikalingas tik tam, kad mano vaikai galėtų bet kada su manimi susisiekti. Pati iš mobilaus telefono niekam neskambinu, nes turiu dar ir paprastą laidinį, tad juo dažniausiai ir naudojuosi", – pasakojo R.Matelienė.
Gavusi sąskaitą moteris suskubo ieškoti teisybės ir prašydama pokalbių išklotinės kreipėsi į operatorių. Tačiau ją gavusi R.Matelienė buvo šokiruota – tokia suma susidarė ne dėl prašnekėto laiko, bet dėl neva išsiųstų žinučių. Per mėnesį pensininkė jų esą išsiuntė 350.
„Salono vadybininkas mane bandė įtikinti, jog aš prisiunčiau žinučių, dėl to ir susidarė tokia suma. Tačiau aš to daryti nemoku. Mobiliuoju telefonu galiu tik atsiliepti ir padėti ragelį bei paskambinti. Vadybininkas mane ramino, kad kiti žmonės daugiau žinučių prisiunčia, tad neturėčiau jaudintis. Tikiu, kad jauni žmonės jų išsiunčia begales, bet ne pensininkai", – guodėsi moteris.
Kita sąskaita – dar didesnė
Pradėjusi analizuoti išklotinės duomenis, moteris pastebėjo, jog visos žinutės išsiųstos vienu numeriu – į šeimos gydytojos telefoną. Dar keisčiau, jog tai ne mobiliojo telefono numeris, o paprasto laidinio, į kurį žinučių siųsti neįmanoma.
Vis dėlto R.Matelienė tąsyk gautą sąskaitą apmokėjo. Tačiau jos kantrybė trūko tuomet, kai kitą mėnesį ji gavo dar didesnę sąskaitą – 175 litus.
„Dabar jau nebegalėjau tylėti. Nežinau, ką man daryti, kur ieškoti teisybės? Aš savo mobiliuoju išvis nebesinaudoju, nes po to, kai sumokėjau beveik 90 litų, bijau tai daryti. Pagrasinau, kad kreipsiuosi į teismą dėl neteisingų sąskaitų", – apimta nevilties pasakojo pensininkė.
Nutraukti sutarties nepavyko
R.Matelienė teigė gaunanti nedidelę 700 litų pensiją, tad kaskart apmokėti tokias sumas ji negalinti.Klaipėdietė patikino bandžiusi nutraukti sutartį su operatoriumi, tačiau tai padaryti jai nepavyko.
„Iš manęs pareikalavo sumokėti 360 litų už telefono aparatą, nors aš pati mačiau, kad jis kainuoja tik 120 litų. Kodėl aš negaliu nutraukti sutarties, jeigu manęs netenkina jų paslaugos?" – piktinosi pašnekovė.
Bendrovės "Tele2" viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas patvirtino, jog nutraukti sutarčių vos tik panorėjus klientams neleidžiama. Pasak jo, jose numatytos sąlygos, kada ir kokiais būdais tai galima padaryti.
„Suprantama, kad galbūt dabar tas telefonas kainuoja pigiau, nei prieš pusmetį. Juk viskas nuvertėja. Pavyzdžiui, jeigu žmogus nusiperka naują automobilį, po kelių metų jis tokios pačios sumos pardavęs neatgauna, tad taip yra ir su telefonais. Jei kai ji pirko aparatą šis kainavo 360 litų, tai norint nutraukti sutartį tiek už jį tenka ir sumokėti", – paaiškino A.Baranauskas.
Gaus naują telefoną
Tačiau „Tele2" į šią situaciją pažvelgė geranoriškai, ir A.Baranauskas įsitikinęs, jog nutraukti sutarties R.Matelienei nereikės. Jis išsiaiškino, jog moteris dėl didelių sąskaitų nekalta, todėl patirti nuostoliai jai bus kompensuoti. Taip pat klaipėdietei "Tele2" nemokamai duos kitą telefono aparatą.
„Patikrinome visas išklotines ir paaiškėjo, kad ši moteris nieko dėta. Būna, kad žmonės prisiunčia žinučių, o po to ieško teisybės, tačiau šis atvejis ne toks. Akivaizdu, jog čia aparato gedimas, todėl prisiimame visą atsakomybę. Matyt, aparate "paaštrėjęs" kažkuris mygtukas, galbūt jis užstrigo, todėl ir išsiųsta tiek žinučių. Būna gedimų ir programinėje įrangoje, tad visuomet visus žmones, kuriems kyla įtarimų dėl per didelių sąskaitų, raginame kreiptis į mus", – geranoriškai siūlė A.Baranauskas.
Jis patikino, jog pasitaiko įvairių kuriozinių situacijų, kurias visuomet stengiamasi išspręsti. A.Baranauskas prisiminė, jog visai neseniai žmogus naudojosi jų teikiamu mobiliuoju ryšiu, tačiau telefono aparatą buvo parsivežęs iš Vokietijos. Nors jis SMS žinutes siuntė būdamas Lietuvoje, tačiau už jas mokėjo tiek, kiek kainuotų siunčiant iš Vokietijos.
„Tai tikras kuriozas, tačiau, matyt, aparate buvo blogi nustatymai. Tuo atveju žmogui taip pat kompensavome išlaidas", – tikino A.Baranauskas.
Papildyta
Žinia, jog bendrovė „Tele2" kompensuos milžiniškas sąskaitas ir padovanos naują telefono aparatą R.Matelienę labai nudžiugino. Moteris vos tramdė savo džiaugsmą.
„Kokia gera žinia, sunku net apsakyti, kokia esu laiminga. Ačiū už pagalbą. Tarsi akmuo nuo širdies nusirito. Kur gi man gauti pinigų tokiai sąskaitai apmokėti? Juk sunkiai sergu, vaistams daug pinigų išleidžiu, o pensija nedidelė. Esu labai laiminga, kad didelė bėda pagaliau išsisprendė", – džiaugsmo ašaras tramdydama kalbėjo R.Matelienė.
Kristina Paukštytė