• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Premjeras Saulius Skvernelis antradienį vakare socialinėje paskyroje pasidalijo pranešimu apie sveikatos sistemos nesklandumus. 

Premjeras Saulius Skvernelis antradienį vakare socialinėje paskyroje pasidalijo pranešimu apie sveikatos sistemos nesklandumus. 

REKLAMA

S. Skvernelis atsiprašė pacientų ir medikų dėl įvykusių nepatogumų ir raginą į įvykį pažiūrėti kur kas plačiau. 

Pateikiame visą premjero įrašą socialinėje paskyroje.

„Lietuvos sveikatos sistemai šiemet teko nepaprasti iššūkiai.

Pirmiausiai - COVID-19 krizė, su kurios pirmąja banga mums pavyko susidoroti sutelktomis visuomenės pastangomis. Paskutinėmis savaitėmis - e.sveikatos sistemos paralyžius.

Nuoširdžiai atsiprašome tiek pacientų, tiek medikų dėl visų nepatogumų, kuriuos teko patirti. Dėkoju visiems darbuotojams, dėjusiems visas pastangas, kad sistema būtų atstatyta ir vėl „užkurta“.

Lietuvoje bloga tradicija, kai po tokių nelaimių pradedama aršiai ieškoti, kam „nukirsti galvą“, ką apkaltinti ir atleisti. Taip, matyt, lengviausia – tada nereikia nei ilgalaikių sprendimų, nei realiai išspręsti problemų.

REKLAMA
REKLAMA

Siūlau šįkart pažiūrėti plačiau ir suvokti, kokia tikroji padėtis su e.sveikatos sistema buvo dar prieš keletą metų, kodėl tokia situacija susidarė.

REKLAMA

Noriu priminti, kad šiuo klausimu 2017 metais esame turėję Seimo antikorupcijos komisijos tyrimą, kuris konstatavo, kad nuo 2000 metų į e.sveikatą buvo sukišta 40 mln eurų, o turėjome... neveikiančią sistemą!

2015 m. e.sveikatai perėjus į Registrų centrą didelio proveržio nematėme, o ir kopijos tuometinių RC vadovų sprendimu, buvo daromos technologiškai pasenusiais metodais.

Jei pastaraisiais metais nebūtume padarę pokyčių, atstatymas po šio incidento būtų užtrukęs ne savaites - jis būtų neįvykęs išvis.

REKLAMA
REKLAMA

Reali situacija parodė, kad pernai suplanuotus ir patvirtintus darbus dėl saugių valstybės duomenų centrų, atsarginių serverinių ir papildomų patalpų būtina spręsti ypatingos skubos tvarka. Svarbūs sprendimai bus priimti jau rytojaus Vyriausybės posėdyje.

Skirtingai nei kadencijos pradžioje, šiandien turime funkcionuojančią e.sveikatos sistemą, esame nuo jos priklausomi kaip niekada anksčiau. Dėl to ir saugumo reikalavimai turi būti taikomi aukščiausiu lygiu. Nekart apie tai kalbėjome su naujuoju Registrų centro vadovu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Suprantu, kad užduotis iškuopti dešimtmečių problemas yra ne iš lengvųjų, bet atsakomybė reikalauja neatidėlioti sprendimų. O kalbant apie greitą politikų kritiką naujajai Registrų centro vadovybei, pasakysiu tik tiek - 2017 m. birželį gavau duomenis, kad reikšmingas skaičius RC darbuotojų buvo glaudžiais ryšiais su politinėmis partijomis...

Dabartiniam vadovui noriu palinkėti sėkmės ne tik skaidrinant įstaigą, bet ir užtikrinant saugomų duomenų visokeriopą patikimumą ir atsparumą. O suplanuotus darbus bendromis pastangomis teks atlikti daug sparčiau“, – rašė premjeras.

REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad sutrikusi e.sveikatos sistemos veikla antradienį atkurta, pranešė Registrų centras.

Įmonės teigimu, užbaigus testavimo darbus ir įsitikinus duomenų integralumu, sėkmingai užbaigtas sistemos paleidimo etapas.

„Dėkoju visai Registrų centro komandai ir visiems išorės specialistams, teikusiems pagalbą ir konsultacijas. Visų šių žmonių pastangomis pavyko atkurti vienos svarbiausių sistemų Lietuvoje darbą“, – pranešime cituojamas Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius.

REKLAMA

„Dar kartą apgailestaujame, kad dėl sistemos neveikimo daliai gyventojų teko susidurti su nepatogumais. Šis įvykis parodė, kad siekiant užtikrinti sklandų strateginės reikšmės informacinių sistemų valdymą, yra reikalingi neatidėliotini sprendimai aukščiausiu valstybiniu lygiu“, – sakė jis.

Registrų centras pabrėžė, kad nors visus sistemoje sukauptus duomenis iš kopijavimo įrenginių pavyko sėkmingai atkurti, dėl sistemos kompleksiškumo gali pasitaikyti pavienių trikdžių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie juos įmonė prašo informuoti konsultantus el. pašto adresu [email protected] arba telefonu +370 5 236 4577.

Po Vilniuje vykusios liūties praėjusio pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to buvo sutrikusi daugelio įmonės valdomų sistemų veikla.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų