„Esminis kriterijus yra, kaip mes galėtume susidėlioti finansines paskatas, kad kartu su privačiais vežėjais valstybė dalydamasi rizika ir grąža galėtų užtikrinti 10-15 tiesioginių skrydžių į tuos susisiekimo centrus ir turistams aktualias lokacijas, kurios yra svarbios Lietuvos ekonomikai“, – interviu Žinių radijui antradienį sakė Marius Skuodis.
Šią savaitę Lietuvos oro uostų paskelbto konkurso nugalėtojas turėtų išnagrinėti įvairias skrydžių skatinimo modelių alternatyvas.
Ekspertų pasiūlytas bent 10 metų modelis turėtų užtikrinti susisiekimą bent 10 strateginių krypčių, o tarp jų yra Paryžius, Amsterdamas, Briuselis, Berlynas, Miunchenas, Roma ir kitos.
Pasak M. Skuodžio, atlikus „namų darbus“ – gavus JAV institucijų pripažinimą, jog Lietuvoje registruoti orlaiviai galėtų įskristi į JAV oro erdvę, galima svarstyti ir apie transatlantinius skrydžius.
„Vilnius puikiai tinka transatlantiniams skrydžiams. Aš labai tikiuosi, kad tas skrydžių skatinimo modelis mums leis turėti vieną kitą skrydį į JAV. Tai yra svarbu ne tik ekonomikai. Reikia kelti tokius tikslus ir ieškoti sprendimų“, – kalbėjo M. Skuodis.
Lietuva iki 2023 metų tikisi sudaryti galimybę čia registruotų oro bendrovių orlaiviams skristi į JAV iš bet kurios pasaulio šalies. Susisiekimo ministerija ruošiasi pateikti paraišką JAV institucijoms, kad vėliausiai iki 2023 metų pradžios būtų atliktas Lietuvos aviacijos sektoriaus auditas.
Šiuo metu skraidinti iš Lietuvos į JAV gali tik tos kompanijos, kurių orlaiviai registruoti kitose užsienio šalyse.