„Su pirmaisiais nemalonumais susidūrėme, kai vykome traukiniu. Kadangi į kainą įėjo ir kelionė iki oro uosto, o mums traukinyje nepavyko užsiregistruoti. Tai galima sakyti vykome „zuikiu“. Tačiau kontrolė pamačiusi ir tokius bilietus mus praleido“, – savo istoriją pradeda pašnekovas.
Ant bilieto ne ta data
Vėliau verslininkas atvykęs į oro uostą sužinojo iš darbuotojų, jog jo nepavyksta niekaip užregistruoti: „Mums lėktuve nebuvo vietos. Pasirodo, mūsų bilietai buvo po savaitės. Atėjusi administratorė aiškiai pasakė, jog pardavėjai greičiausiai pardavė bilietus tą dieną, kurią buvo, o ne tą dieną, kurią pirkome. Ir padarė šiokią tokią apgavystę.“
Tuomet lietuviams neliko kitos išeities tik įsigyti bilietus kitą dieną ir pasilikti oro uosto viešbutyje. „Be to, atgal turėjome pirkti netiesioginį skrydį. Skridome per Varšuvą, nes kito pasirinkimo neturėjome“, – sako S. Gideika.
Grįžę į Lietuvą keleiviai kreipėsi į bendrovę „Skrydziai.lt“, tačiau jie nieko konkretaus nežadėjo: „Pradžioje aiškinosi keli žmonės. Po to jų nebeliko. Traukėsi ir neprisiėmė atsakomybės. Nebeliko kitos išeities kaip kreiptis į teisininkus.“
Vyras kreipėsi į advokatą, kuris padėjo kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir gauti kompensaciją už patirtus nuostolius: „Bent kompensavo patirtas išlaidas. Sumokėjo už bilietus ir viešbutį.“
Jei nesutinka kompensuoti – nenuleisti rankų
Advokatų kontoros „ADER“ advokatas Edmundas Rusinas teigia, jog tokių atvejų, kaip pasakoja istorijos herojus Sigitas, praktikoje pasitaiko. Tai ne visada būna piktybiškas rezervacinių bilietų sistemų administratorių darbas, kartais tiesiog įvyksta techninės klaidos ir parduodami neegzistuojantys bilietai.
Visgi tokiu atveju bilietų pardavėjas turi kompensuoti kelionėje patirtus finansinius nuostolius – kitus lėktuvo bilietus, maistą, viešbutį: „Labai svarbu nepamiršti, jog net jei bilietų pardavėjai nesutinka kompensuoti patirtų nuostolių arba kratosi atsakomybės, kiekvienas keleivis turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba tiesiogiai į teismą.“
Kaip apsisaugoti?
Taip pat advokatas turi kelis patarimus poilsiautojams, kurie perka bilietus ne tiesiogiai iš avialinijų, o per rezervacines bilietų sistemas. E. Rusinas pataria pasidomėti jų administratorių patikimumu, skundų kiekiu ir pobūdžiu Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje, šios institucijos poveikio priemonių taikymu paslaugų teikėjams. Ir siūlo naudotis tik patikimų, socialiai atsakingų ir skaidrių įmonių paslaugomis.