Automobiliu be techninės apžiūros talono į kelią išvažiavusį vairuotoją baudžia policija, nes transporto priemonė kelia pavojų eismo saugumui. Tačiau policijai nerūpi, jei grėsmę eismo saugumui kelia netvarkinga geležinkelio pervaža.
Prieštaravo policijai
Naujosios Akmenės gyventojas Saulius Povilaitis prie tokios nesaugios pervažos Akmenės rajono Menčių kaime buvo pripažintas kelių eismo taisyklių pažeidėju.
Vairuodamas jis nesustojo prie "STOP" ženklu pažymėtos pervažos.
Tai pastebėjo kelių policijos pareigūnai ir surašė kelių eismo taisyklių pažeidimo protokolą.
Vairuotojas dėl to nesutiko. Jis aiškino, jog šia geležinkelio atkarpa važinėjančių traukinių pastaruoju metu nėra matęs.
Po kelių savaičių Akmenės rajono policijos komisariatui rašytame paaiškinime S. Povilaitis įžvelgė, kad pervaža neatitinka keliamų techninių reikalavimų.
Tačiau į tokius paaiškinimus Akmenės rajono policijos komisariate neatsižvelgta ir nutarta vairuotoją nubausti 760 litų bauda ir 2 mėnesiams atimti teisę vairuoti transporto priemonę.
Pralaimėta ir teisme
S. Povilaitis pasiskundė Akmenės rajono apylinkės teismui.
Vairuotojas motyvavo, kad pervaža oficialiai neegzistuoja, tad prie jos „Stop“ ženklas laikomas neteisėtai ir klaidina eismo dalyvius.
Teismas nurodė Akmenės rajono policijos komisariatui pateikti naujų įrodymų.
Tada paaiškėjo, kad pervaža priklauso AB „Naujasis kalcitas“. Šios bendrovės generalinis direktorius Albinas Klimas policijai pasirašytame rašte teigė, kad kasmet geležinkelio atkarpa per Menčių kaimą pravažiuoja po kelis šimtus vagonų.
Valstybinės įmonės „Šiaulių regiono keliai“ Akmenės kelių tarnybos, prižiūrinčios pervažą, viršininkas Kazys Plingis pranešė, kad ji paženklinta pagal kelių eismo taisyklių reikalavimus.
Akmenės rajono apylinkės teismas atmetė pareiškėjo skundą.
Netvarkinga pervaža
S. Povilaitis suabejojo privačios bendrovės bei valstybinės įmonės pateiktais faktais ir kreipėsi pagalbos į Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos.
Atsiųstame laiške išvardyta daugybė pervažos trūkumų.
Akmenės kelių tarnyba, besirūpinanti kelių saugumo sąlygomis, „nepastebėjo“, kad prie pervažos auga per aukšti medžiai, tankūs krūmai, todėl nesudaromos sąlygos pamatyti artėjantį traukinį.
Geležinkelio atkarpos savininkė AB „Naujasis kalcitas“ negarantavo saugių sąlygų pervažoje – jos pakloto stabilumą turintys užtikrinti mediniai tašeliai papuvę, aptrupėję.
Inspekcija konstatavo, kad „Naujasis kalcitas“ nepildo pervažos techninės priežiūros dokumentų ir net nevykdo pervažos techninės priežiūros.
Remdamasis tokiais faktais S. Povilaitis skunde Šiaulių apygardos teismui teigė, kad techninės priežiūros komisijos neįvertinta geležinkelio atšaka negalėjo važinėti traukiniai.
Tačiau teismas į nustatytus trūkumus nesigilino, pareikšdamas, jog jie nepaneigia automobilio vairuotojo kaltės, pažeidus kelio ženklo „Stop“ reikalavimą, ir paliko galioti policijos paskirtą nuobaudą.
Reikalauja policijos atsakomybės
„Jei geležinkelio pervaža nėra tinkama eksploatuoti, o jos ženklinimas „Stop“ yra neadekvatus ir nemotyvuotas, tai aš nepažeidžiau Kelių eismo taisyklių“, – teigia vairuotojas S. Povilaitis šiomis dienomis išsiųstame pareiškime Šiaulių apygardos prokuratūrai.
Akmeniškis prašo nustatyti asmenis, aplaidžiai besirūpinusius pervažos priežiūra ir eksploatavimu, pateikusius melagingus dokumentus, piktnaudžiavusius tarnyba ir patraukti baudžiamojon atsakomybėn.
Vytautas RUŠKYS