„Šiek tiek manipuliatyvi diskusija, kolegos manipuliuoja emocijomis, nesupratimu, nežinojimu, nes aš nesu tikra, kiek žmonių išties paskaitė programą ir toje programoje rado kažką netinkamo. Reiktų atsisėsti, perskaityti programą, ir ten tikrai nieko nei baisaus, nei pavojingo nėra“, – ketvirtadienį žurnalistams Seime sakė premjerė.
I. Šimonytė pažymėjo, kad gyvenimo įgūdžių programa pradėta ruošti 2020 metais, kartu su visų bendrojo ugdymo programų atnaujinimu, ir į vieną programą sutrauktos temos, kurios buvo išmėtytos skirtinguose dalykuose, mokytojai pradėti rengti būtent tokios programos mokymui.
„Dabar siūloma dalį iškelti į etikos ir tikybos pamokas, panašiai taip ir buvo, tos dalys buvo sudėtos į nuoseklią programą, mokytojai turi nuoseklų mokymą, kaip to mokyti, ir kodėl dabar vieną gabalą išimti ir padėti į (kito dalyko – BNS) programą mokytojams, kurie nėra apmokyti to mokyti, aš nelabai žinau“, – sakė Vyriausybės vadovė.
Ji taip pat teigė, kad kaskart paaiškėjus pedofilijos atvejams keliami klausimai, kaip vaikus išmokti atpažinti nederamą elgesį, ir dėl tu sutaria tiek kairės, tiek dešinės politikai, o būtent to irgi būtų mokoma per gyvenimo įgūdžių pamokos.
„Aš tik noriu priminti, kad kai kyla koks nors skandalas, susijęs su pedofilija, yra klausimas, kaip vaikams paaiškinti, kaip vaikus išmokyti, kaip padėti suprasti, koks suaugusio elgesys yra netinkamas. Ir tada visi, ir pozicija, ir opozicija, sutinka, kad tai labai svarbu ir tai reikia daryti, dabar staiga, kai tas mokykloje pradėta daryti, kažkam atrodo, kad tai neatitinka jų religinių ar etinių įsitikinimų“, – kalbėjo premjerė.
Ketvirtadienį prie Seimo kelios dešimtys žmonių reikalavo stabdyti nuo rugsėjo mokyklose startavusią gyvenimo įgūdžių programą, argumentuodami, kad ja diegiamas tėvams nepriimtinas požiūris į lytiškumą.
Seimui ketvirtadienį opozicinės darbotvarkės metu planuojama pateikti pataisas, kad lytiškumo ugdymo temos būtų integruotos į tikybos ar etikos pamokas.
Švietimo įstatymo pataisa nustatytų, kad „į dorinio ugdymo (tikybos ir etikos) programas integruojamas socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo komponentas, susijęs su moksleivio lytiškumo ugdymu“.
Pasak iniciatorių, gyvenimo įgūdžių ugdymo programa liktų, tik iš jos būtų išimtas lytiškumo ugdymo komponentas, kuris taptų dorinio ugdymo dalimi.
Nuo šių mokslo metų mokyklose įdiegta gyvenimo įgūdžių programa sulaukė kritikos iš dalies politikų, tėvų organizacijų. Jie kaltina Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, kad per pamokas bus skleidžiama LGBTIQ propaganda, vaikai bus mokomi apie kontracepciją, o ne susilaikymą nuo lytinių santykių.
Gyvenimo įgūdžiai 5 ir 7 klasėse dėstomi po vieną pamoką per savaitę, o 9 klasėje – po vieną pamoką kas dvi savaites. Palaipsniui nuo 1 iki 10 klasės šiam dalykui bus skiriama po vieną savaitinę pamoką.
Gyvenimo įgūdžių bendroji programa integruoja daug temų: socialinį ir emocinį ugdymą, sveikatos ugdymą, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją, patyčių ir smurto prevenciją, žmogaus saugą, saugų eismą, pirmąją pagalbą, lytiškumo ugdymą, psichinės sveikatos stiprinimą, lyčių lygybę, pagarbių santykių kūrimą, žmogaus teises ir kitas.
Ministerija teigia, kad apie gyvenimo įgūdžių programą viešoje erdvėje skelbiama klaidinanti informacija, o pedagogai šioms pamokoms yra pasirengę bei dar galės tobulintis.