„Niekada nėra gero meto įvesti mokesčiu. Bet reikia suprasti – kada, jeigu ne dabar po Glazgo susitikimų, po Europos žaliojo kurso pristatymo, kada, jeigu ne dabar“, – žurnalistams trečiadienį sakė S. Gentvilas.
Vyriausybė pritarė atsisakyti dabar galiojančio automobilių registracijos mokesčio, vietoj jo įvedant kasmetinį taršos mokestį. Jei Seimas pritars, mokestis įsigalios jau nuo 2023 metų ir vidutiniškai sieks 138 eurus automobilio savininkui, o vėliau tik augs.
„Dyzeliniai automobiliai turėtų būti mažiau skatinama alternatyva. O skirtumas šiandien tarp benzininių kuro akcizų ir dyzelinių egzistuoja. Ir mes, pildamiesi dyzelinį kurą į automobilius, naudodami jį privačiam transportui, importuojame taršą į miestus. Tai paskata rinktis dyzelinį automobilį vis turėtų mažėti ir vis mes turėtume eiti į švaresnį kurą, kol elektromobiliai taps įperkami vidutiniam Lietuvos gyventojui.
Dyzelino akcizas brangs palaipsniui, kalba eina apie 3–4 euro centus kasmet, kol susilygins iš esmės su benzino apmokestinimu“, – sakė S. Gentvilas.