Pasak USA Today, tokie teiginiai grindžiami tyrimu, kuomet buvo išstudijuota 210733 nuotraukos ir nustatyta, kad 14,7% iš 624 banginių buvo sužeisti mažiausiai vieno laivo. Nuotraukos darytos 2004 – 2013 metais Meino, Niu Hempšyro ir Masačiusetso pakrantėse. Tačiau mokslininkai mano, kad sužeistų banginių skaičius tinkamai neįvertintas, nes į tyrimą nėra įtraukti banginiai, kurie žuvo po susidūrimo su laivu.
Pavojus ir žmonėms, ir gyvūnams
Aktyvistai ir mokslininkai sutaria, kad banginių ir valčių susidūrimai gali būti katastrofiški, nepriklausomai nuo visų sužeistųjų skaičiaus ar sužalojimo lygio. Pasak banginių ir delfinų saugos organizacijos, kuri skirta apsaugoti banginius, banginių ir valčių susidūrimai taip pat yra pavojingi žmonėms esantiems valtyse.
Banginis susidurdamas su laivu gali sužeisti žmones ar net pražudyti. Be to, kai kuriais atvejais, banginių ir valčių susidūrimai taip pat paskatino mažųjų laivų nuskendimą.Tuo pačiu metu, banginiai gali mirti, jei laivai juos sužeidžia tam tikrose srityse.
Ankstesni tyrimai parodė, kad banginių ir valčių susidūrimų dažniausiai nutinka dėl to, kad dideli žinduoliai yra lėti plaukikai, plaukia vandens paviršiumi, taip pat yra linkę praleisti laiką tose srityse, kurios vyksta intensyvus laivų eismas. Be to, jie arba nesitiki, arba negali pastebėti besiartinančio laivo ir todėl nereaguoja į jį. Tai lemia susidūrimus.
Šiuo metu kuprotieji banginiai laikomi nykstančia gyvūnų rūšimi. Tačiau nėra jokių reglamentų, kuriais būtų nustatyta kaip išvengti arba sumažinti banginių ir valčių susidūrimų skaičiaus.
„Laivų smūgiai sukelia didelę riziką, tiek banginiams, tiek jūreiviams. Ilgalaikiai tyrimai gali padėti mums suprasti, ar mūsų informavimo programos jūrininkams yra veiksmingos bei kokie valdymo veiksmai yra reikalingi“,– kalbėjo tyrimo pagrindinis autorius Aleksas Hillas.