• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo kontrolierius, įstaigos vadovas Romas Valentukevičius, atlikęs pareiškėjų skundo tyrimą, konstatavo, kad Bendrojo pagalbos centro pareigūnas apie uošvio mirtį pranešusiam vilniečiui pasiūlęs įsitikinti, ar vyras tikrai mirė, ir tik tuomet iškvietęs medikus, elgėsi netinkamai ir vadovavosi subjektyvia savo patirtimi.

REKLAMA
REKLAMA

Seimo kontrolierius atkreipia Bendrojo pagalbos centro viršininko dėmesį į netinkamą Bendrojo pagalbos centro pareigūno reagavimą į pagalbos prašymą ir siūlo imtis visų įmanomų priemonių tam, kad ateityje panašių atvejų būtų išvengta.

REKLAMA

„Šį kartą netinkama pareigūno reakcija neigiamų pasekmių neturėjo, bet jeigu tokio pareigūno elgesio būtų sulaukęs rimtai susirgęs žmogus, tuomet didelės nelaimės galime ir neišvengti“, – sako nuodugnų skundo tyrimą atlikęs Romas Valentukevičius.

Pareiškėja skunde Seimo kontrolieriui nurodė, kad jai apie tėvo mirtį telefonu naktį pranešė su jos tėvu kartu gyvenęs nuomininkas. Iš karto po to jos vyras paskambino į Bendrąjį pagalbos centrą ir informavo apie jiems žinomą situaciją bei paprašė išsiųsti atitinkamas tarnybas į įvykio vietą. Pareiškėjai nurodė, kad Bendrojo pagalbos centro pareigūnas atsisakė siųsti specialiąsias tarnybas į įvykio vietą, kol jie patys nuvažiuos ten ir įsitikins, kad žmogus tikrai miręs.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau Seimo kontrolieriaus nuomone, šiuo atveju apie žmogaus mirtį atitinkamoms tarnyboms turėjo būti pranešta po pirmojo skambučio, nes buvo aišku, kas skambina (mirusiojo asmens dukros vyras), o bute, kuriame įvyko nelaimė, buvo asmuo (nuomininkas), kuris būtų galėjęs suteikti atitinkamoms tarnyboms reikiamą informaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, Seimo kontrolierius pažymi, kad teisiškai argumentuoto paaiškinimo, kodėl buvo atsisakyta pranešti atitinkamoms tarnyboms apie žmogaus mirtį iškart po pirmojo skambučio, Bendrojo pagalbos centro pareigūnai taip ir nepateikė.

„Tikėtina, kad čia suveikė vadinamasis „žmogiškasis faktorius“, kai pareiškėjų skambučio sulaukęs pareigūnas priėmė sprendimus vadovaudamasis subjektyvia savo patirtimi. Gerai, kad netinkamas pareigūno elgesys neigiamų pasekmių neturėjo, tačiau jis sukėlė pagrįstą pareiškėjų nepasitenkinimą Bendrojo pagalbos centro veikla, o taip neturėtų būti“, – tyrimo išvadas apibendrina Seimo kontrolerius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų