Seimo Sveikatos reikalų komitetas sutiko, kad televizijoms būtų leista rodyti ne stipresnių kaip 15 proc. alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimus, jų prekės ženklus bei logotipus, esančius sporto salėse bei kitose masinių renginių vietose.
Jeigu tokioje patalpoje bus sumontuotas ekranas ir jame bus rodoma alkoholio reklama, pasak Ekonomikos komiteto pirmininkės Birutės Vėsaitės, televizijos už jos rodymą taip pat nebūtų baudžiamos.
"Tą alkoholio reklamą, kuri matysis masinio renginio vietoje, bus galima transliuoti per televiziją: logotipus, užrašus ant marškinėlių ir kitose patalpos vietose (ant salės grindų, sienų, plakatų, užtvarų). Transliuotojai nėra atsakingi už tai, kas parodoma toje patalpoje, kur vyksta jų tiesiogiai transliuojamas arba filmuojamas vėliau parodyti masinis renginys", - tvirtino B.Vėsaitė.
Tačiau Sveikatos reikalų komitetas nesutiko, kad tokių renginių transliuotojai rodomų renginių metu patys rodytų alkoholio reklamą ar ją leistų bėgančia eilute.
Tokį sprendimą komitetas ketvirtadienį priėmė apsvarstęs liberalų sąjūdžio frakcijos narių Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kuriomis buvo siūloma leisti dienos metu (nuo 6 val. iki 22.30 val.) per radiją ir televiziją transliuoti lengvų iki 15 proc. natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų (alaus ir vyno) reklamą, o transliuotojus įpareigoti ne mažiau 10 proc. už šias transliacijas gautų lėšų skirti socialinei alkoholio vartojimo prevencijos reklamai.
Sveikatos reikalų komitete, kuris sudarytas iš 8 Seimo narių, liberalų pozicijos nepalaikė 4 parlamentarai, vienas palaikė, o du susilaikė.
Komitetas taip pat pritarė siūlymui rugsėjo 1-ąją leisti prekiauti silpnu (iki 15 proc.) alkoholiu stacionariuose ir nestacionariuose restoranuose ir kavinėse.