Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos vicepirmininkas Marius Markevičius sako, kad transporto politiką Vilniuje formuoja ne valdžia, o įmonė „Susisiekimo paslaugos“.
„Susidaro įspūdis, kad transporto politiką Vilniuje formuoja transporto įmonė, kas yra ganėtinai keista. Įmonei sakoma: nuspręskite, kas labiau apsimoka. Taip neturėtų būti. Neįsivaizduoju, kaip gali miesto viešojo transporto įmonė rūpintis valstybės keliamais tikslais ir jų įgyvendinimu. Jai tas mažiausiai rūpi, jai rūpi kuo paprasčiau nuvežti iš taško A į tašką B, kuo daugiau užsidirbti, jai nerūpi jokie kiti aspektai“, – Seimo Energetikos komisijoje šią savaitę kalbėjo M.Markevičius.
Anot jo, miestiečiai „psichologiškai spaudžiami“ nesinaudoti troleibusais, kurie yra švaresnė priemonė negu autobusai.
„Į transporto priežiūrą investicijos lygios nuliui, klientas yra tiesiog psichologiškai spaudžiamas nesinaudoti elektriniu transportu - troleibusais, o naudotis dyzelininiais autobusais arba perlipti į automobilį“, – teigė asociacijos atstovas.
„Valdymo problemos - priklausymas nuo dotacijų, maršrutų nekonkursavimas“, – per posėdį pareiškė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas, aiškindamas, kodėl viešojo transporto parkas „toks nustekentas“. Komisijos nario „valstiečio“ Tomo Tomilino teigimu, sostinėje važinėjantys 30 metų senumo troleibusai – „faktiškai pažangesnė technologija, negu dabar perkami autobusai“.
„Kodėl mes neįvertiname to, ką turime – pranašumą dvejuose miestuose (Vilniuje ir Kaune – BNS), kur yra elektrinis transportas? Piešiame gražius ateities paveikslėlius – metro, indukcines įkrovas, elektrobusus. Turint elektra varomas transporto priemones, jos nyksta dėl valdymo, politikos stokos. Tikrai ne Europos Sąjunga mums liepė jas naikinti“, – kalbėjo T.Tomilinas.
Pasak jo, Vilniuje troleibusais važiuojančių žmonių sumažėjo nuo 106 tūkst. 2013 metais iki 86 tūkst. šiemet.
T.Tomilinas įspėjo Vilniaus savivaldybę, kad bus keičiamas teisinis reguliavimas: „Jeigu toliau naikinsite elektra varomą transportą mieste, nėra kito kelio kaip teisinis reguliavimas to, kas vyksta. Mes pradedame kurti įstatymą, kad taip daryti negalima.“
Tuo metu Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos departamento Aplinkos oro skyriaus vadovė Elena Auglienė sakė, kad viešajame transporte gali būti rengiamos visuomenės informavimo akcijos.
„Kodėl transporto priemonėje negalima padėkoti tiems, kurie važiuoja visuomeniniu transportu?“ - teigė ji ir siūlė „mokyti ne tik vaikus, bet suaugusiesiems bakstelti – skatinti nenaudoti dyzelinio transporto“.
Vilniaus savivaldybės administracijos vadovės pavaduotojas Arvydas Darulis aiškino, kad savivaldybė siekia mažinti transporto srautus.
Pasak jo, „Vilniaus viešasis transportas“ yra įpareigotas, kad ekologiškas transportas Vilniuje per metus nuvažiuotų daugiau negu 11 mln. kilometrų. Įmonė taip pat įpareigota 2018–2019 metais kasmet sutaupyti apie 2 mln. eurų, už juos įsigytų naujų elektra varomų transporto priemonių – troleibusų ir autobusų.
„Bus išsaugotas visas keleivių vežimas troleibusais“, – teigė A.Darulis ir priminė, kad savivaldybė planuoja įsigyti 39 naujus troleibusus. Dalis viešųjų konkursų jau baigėsi, transporto priemonių pardavėjai jau žinomi.
Vilniaus savivaldybė yra įpareigojusi įmonę „Vilniaus viešasis transportas“ iki kovo 31-osios pateikti miesto politikams elektra varomo transporto ir jo infrastruktūros atnaujinimo planą iki 2020 metų. Darnaus judrumo planą pati savivaldybė ketina parengti iki metų pabaigos.