• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas svarstys Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininkės Monikos Ošmianskienės  antradienį parlamentui pateiktas Kelių transporto įstatymo pataisas, siūlančias numatyti reikalavimą, kad bent 5 proc. taksi, pavėžėjų ir trumpalaikės transporto nuomos paslaugas teikiančių automobilių būtų pritaikyti žmonėms su negalia.

Seimas svarstys Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininkės Monikos Ošmianskienės  antradienį parlamentui pateiktas Kelių transporto įstatymo pataisas, siūlančias numatyti reikalavimą, kad bent 5 proc. taksi, pavėžėjų ir trumpalaikės transporto nuomos paslaugas teikiančių automobilių būtų pritaikyti žmonėms su negalia.

REKLAMA

Tokios paslaugos teikėjai privalėtų užtikrinti, kad bent vienas automobilis šimtui tūkstančių gyventojų, bet ne mažiau negu vienas automobilis savivaldybėje, būtų pritaikyti asmenų, judančių neįgaliojo vežimėlio pagalba, vežimui.

Įstatymo pataisomis taip pat siūloma sudaryti galimybę tokiems asmenims bet kada ir be išankstinės rezervacijos užsisakyti vežimo paslaugą su tam pritaikytu automobiliu.

Už nevykdymą – baudos

Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projekte už šių pareigų nevykdymą siūloma numatyti baudas juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims. Baudos siektų nuo 300 iki 860 eurų. Už pakartotinį nusižengimą būtų baudžiama iki 2500 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Keleivių, judančių neįgaliojo vežimėlio pagalba, ir manančių, kad jų teisės buvo pažeistos, skundus nagrinėtų Transporto saugos administracija arba Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.

REKLAMA

Pasak parlamentarės M. Ošmianskienės, negalią turinčių keleivių vežimas lengvaisiais automobiliais vis dar nėra nei pakankamai įtvirtintas, nei įgyvendinamas praktiškai.

„Asmenys judantys vežimėlio pagalba vis dar susiduria su didelėmis kliūtimis norint keliauti arba savarankiškai pasiekti reikiamą vietą. Išsikviesti taksi ar pavežėjus galimybės nėra, nes automobilių pritaikytų vežti tokius keleivius praktiškai nėra. Dabartinė situacija didina socialinę izoliaciją ir riboja asmenų su negalia savirealizacijos galimybes, neatitinka Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencijos prieinamumo principų“, – sako projekto autorė M. Ošmianskienė.

REKLAMA
REKLAMA

Ji tikisi, kad priėmus įstatymo pataisas pagerės transporto paslaugų prieinamumas asmenims su negalia, jie galės lengviau ir oriau naudotis taksi, keleivių vežimo ir automobilių dalinimosi paslaugomis. Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininkė mano, kad tai padės sumažinti socialinę izoliaciją ir skatins įtrauktį.

Pasak M. Ošmianskienės, priėmus įstatymo pataisas, įmonėms gali tekti atlikti vienkartines ar periodines investicijas į transporto priemonių pritaikymą, technologijas ir mokymus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai gali reikšti papildomas išlaidas verslui. Tačiau verslai, pritaikę savo paslaugas asmenims su negalia, gali patraukti naujus klientus“, – mano M. Ošmianskienė.

Ji siūlo, kad naujas reguliavimas įsigaliotų 2026 m. sausio 1 d.

Antradienį po pateikimo įstatymo pataisoms pritarė 104 Seimo nariai, niekas nebuvo prieš, susilaikė 12 parlamentarų. Dėl pasiūlyto reguliavimo Seimas nutarė paprašyti Vyriausybės išvados, o plenarinėje salėje projektas vėl turėtų atsirasti birželio 6 d.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų