Pernai šalyje įrengti penki nauji stacionarūs greičio matuokliai, fiksuojantys greitį avaringiausiuose kelių ruožuose. Iš viso šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose greičio mėgėjus „gaudo“ 17 stacionarių matuoklių.
Pradėti dar 75 matuoklių įrengimo darbai. Taip pat įrengta 11 stacionarių matuoklių policijos automobiliuose.
Nuo 2008 metų rugpjūčio mėnesio šalies keliuose įrengiami vokiški įmonės „Robot“ stacionarūs greičio matuokliai, nustatantys iki 250 kilometrų per valandą važiuojančių transporto priemonių greitį, pranešė Susisiekimo ministerija.
Penki pirmieji prietaisai jau fiksuoja pažeidėjus ir perduoda duomenis į duomenų apdorojimo centrą. Taip pat nutiesti elektros kabeliai į kitų 75 matuoklių įrengimo vietas. Planuojama, kad jie pradės veikti iki šių metų rugpjūčio.
Iki praėjusių metų rugpjūčio keliuose buvo sumontuota 12 stacionarių greičio matuoklių. Tai vokiški „Vitronic“ lazeriniai prietaisai, gebantys fiksuoti iki 250 kilometrų per valandą važiuojančių transporto priemonių greitį. Iki šių metų kovo jie nustatė daugiau kaip 10 tūkst. leistino greičio viršijimo atvejų, pažeidėjams skirta per milijoną litų baudų.
Pastaruoju metu daugėja ir mobilių matuoklių - šiuo metu jais aprūpinta 11 policijos automobilių. Jų duomenys mobiliu ryšiu perduodami į Vilniuje įrengtą duomenų apdorojimo centrą, o vairuotojai apie pažeidimus informuojami paštu.
Stacionarūs greičio matuokliai, pasak ministerijos, įrengiami avaringiausiose vietose - ten, kur yra susiformavusios „juodosios dėmės“ bei didesnio avaringumo ruožuose.
Matuoklių įrengimo vietos parinktos bendradarbiaujant su Transporto ir kelių tyrimo institutu, suderintos su Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba bei kelius prižiūrinčiomis valstybinėmis įmonėmis.
Vykdydama Saugaus eismo gerinimo keliuose programą, greičio matuoklių įrengimu rūpinasi Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Pirmieji du stacionarūs greičio matuokliai Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose įrengti 2005 metais. Per dvejus metus jais užfiksuota beveik 17,5 tūkst. leistino greičio viršijimo atvejų, o matuoklių įrengimo vietose per jų veikimo laikotarpį neįvyko nė vieno eismo įvykio, kuriame būtų sužaloti ar žuvę žmonės.
Ministerijos teigimu, remiantis Vakarų Europos valstybių patirtimi, automatizuotos greičio kontrolės sistemos yra viena iš efektyviausių leistino greičio viršijimo prevencijos priemonių pavojinguose kelių ruožuose.