Kaliningrado srities Dūmos deputatai vėl prabilo apie planus atidaryti kelto liniją tarp Klaipėdos ir Polesko, kuri esą galėtų sumažinti transporto srautus per Kuršių neriją.
Anot „Vakarų ekspreso“, Kaliningrado srities Dūmos vicepirmininkas Konstantinas Poliakovas pareiškė, esą taip pavyktų prisidėti prie Kuršių nerijos ekologinės aplinkos gerinimo, nes dauguma rusų, keliaudami į Lietuvą, renkasi būtent kelią per pusiasalį.
„Kelto linija su konteinerių terminalu galėtų nukreipti dalį konteinerių srauto, einančio per Kaliningrado sritį. Tokiu būdu kiek atsilaisvintų kelias Sovetskas-Nesterovas ir būtų mažiau apkrautas istorinis paminklas - karalienės Luizės tiltas. Didelių kaštų projekto realizavimas nepareikalautų. Lietuviai jau rodo iniciatyvą atidaryti kelto liniją iš Klaipėdos į Rybačį“, - šią savaitę Rusijos spaudoje cituojamas K. Poliakovas.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos sekretorius Algirdas Vaitkus „Vakarų ekspresui“ sakė, kad vien tai, jog rusai kalba apie vandens turizmo tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities poreikį, yra labai gerai.
„Jokių iniciatyvų iš Rusijos pusės nebuvo gal dešimtmetį. Tik pernai pavyko pasirašyti tarpvyriausybinį susitarimą. Dabar reikia Rybačio kaimelyje rusams įrengti pasienio kontrolės postą, tačiau aiškinama, kad iki 2010 metų biudžete tam skirtos eilutės nėra. Mes nuolat primename tą klausimą“, - teigė ministerijos atstovas.
A. Vaitkus priminė, kad Lietuva vandens turizmui visose Kuršių mariose yra visiškai pasiruošusi, trūksta, kaip ir anksčiau, tik Rusijos indėlio.
Klaipėdos miesto tarybos sekretorius Vidmantas Plečkaitis mūsų dienraščiui sakė, kad apie kelto liniją Klaipėda-Poleskas esą kalbama jau seniai.
„Tačiau tas keltas kursuotų ne Kuršių mariomis, o jūra. Panašiai, kaip vyksta susisiekimas tarp Talino ir Helsinkio. Kalbėti tai kalbama, tačiau reikalai nejuda dėl paprastos priežasties: rusai baiminasi, kad gali nebūti keliaujančiųjų ir krovinių srauto. Viskas priklauso nuo verslo struktūrų“, - teigė politikas.
Visgi jis pripažino, kad K. Poliakovo pareiškime yra racijos.
„Iš pasisakymų supratau, kad norima plaukti mariomis. Tačiau kiek keistai skamba pareiškimas apie tai, kad būtų plukdomi ir konteineriai, ir žmonės - gali nepakakti marių gylio. Krovinius galima būtų plukdyti mažos grimzlės baržomis arba jūra. O žmones - tokio tipo laiveliais, kaip „Maklenburg“, - sakė V. Plečkaitis.
Politikui buvo girdėta, kad Maskvoje svarstoma atgaivinti rusiškąją Kuršių nerijos dalį sumažinant automobilių srautus ir labiau pritaikant turizmui.
„Tai domina ir verslininkus, nes žmones plukdant mažais laiveliais paklausa tikrai atsirastų, gal net neapmokestintų prekių („duty free“) parduotuvės juose būtų atidarytos. Juk Pagėgiuose norėdami Kaliningrado srityje nusipirkti pigesnių prekių, žmonės pasienyje ilgose eilėse stovi. Pabandysiu susisiekti su Lietuvos konsulatu Kaliningrade ir pasidomėsiu, kas ten išties vyksta“, - užtikrino Tarybos sekretorius.
Denisas Nikitenka