Kauno miesto kolegija trečiadienį dar kartą gilinsis į problemas, kurias pakartotinai raštu Kauno miesto merui, savivaldybės administracijos vadovui ir tarybos nariams išdėstė Baltijos išorinės reklamos firmų asociacija, jungianti apie dešimtį stambių reklamos įmonių, tarp kurių yra ir Kauno bendrovių.
Asociacijos pirmininkas Arūnas Štaudė balandžio pabaigoje rašytame rašte teigia, jog apie Kauno miesto ekonomines problemas „simptomatiškai signalizuoja ir sparčiai besitraukiantis lauko reklamos sektorius.“ Prie vis sudėtingesnių reklamos verslo ekonominių sąlygų prisidėjo dar ir 30 procentų išaugusi reklamos ploto kaina.
Nors asociacija praėjusių metų pabaigoje prašė Kauno miesto savivaldybę nuo 2009 metų pradžios palikti tuo metu galiojusius tarifus ir lengvatas, prašymą svarsčiusi tarybos kolegija tam nepritarė. Anot Baltijos išorinės reklamos firmų asociacijos, reklamos plotai Kaune jau tapo per brangūs reklamos davėjams. Panašių prašymų pateikė ir Lauko reklamos asociacija.
Lauko reklamos kainos neadekvačios miesto ekonominei galiai ir bendrai padėčiai šalyje. Pasekmės atsiliepia ne tik reklamos sektoriui, priverstam atleisti darbuotojus, bet ir Kauno miesto biudžetui bei miesto konkurencingumui. Mažinant reklamą, mažėja vartojimas, mažėja gamybos, prekybos apimtys, o kartu ir mažiau sumokama mokesčių į biudžetą, teigia Baltijos išorinės reklamos firmų asociacijos vadovas.
Kauno miesto savivaldybės administracijos Licencijų ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Palevičienė teigia, kad reklaminių plokštumų užimtumas komercine reklama mažėja: praėjusių metų antrąjį ketvirtį buvo užimta apie 50 proc., o šių metų pirmąjį ketvirtį - tik apie 20 proc. reklamos ploto.
Jei Kauno miesto savivaldybė patenkintų reklamos organizatorių prašymus sumažinti vietinę rinkliavą už išorinę reklamą 30 proc. iki 2010 metų gruodžio 31 dienos, rinka gal ir atsigautų, bet savivaldybės nepasiektų nemažai planuotų biudžeto pajamų.
Per 2008 m. už išorinę reklamą savivaldybė gavo beveik 1 mln. litų vietinės rinkliavos. Atitinkamai šiais metais, anot skyriaus vedėjos R. Palevičienės, turėtų būti surinkta teoriškai 300 000 litų daugiau. Beje, sumažinta vietinė rinkliava būtų renkama tik po miesto tarybos sprendimo įsigaliojimo naujai išduodamiems leidimams. Vadovaujantis Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimą nuostatais, jau išduotiems leidimams rinkliava nebūtų grąžinama.
Skyriaus vadovės nuomone, atsižvelgiant į asociacijų pateikiamus argumentus, į sunkią ekonominę padėtį, būtų galima rinkliavą už išorinę reklamą sumažinti 20 procentų, bet tik nuo šių metų liepos pradžios iki gruodžio pabaigos.