• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rinkimai praėjo, o rinkiminių pažadų atgarsiai vis dar aidi visuomenėje. Bene daugiausiai aptarinėjamas ir įvairiai interpretuojamas buvo Darbo partijos (DP) rinkiminis šūkis „Mes žinome kaip“. Internete plito daugybė šio šūkio variacijų.

Rinkimai praėjo, o rinkiminių pažadų atgarsiai vis dar aidi visuomenėje. Bene daugiausiai aptarinėjamas ir įvairiai interpretuojamas buvo Darbo partijos (DP) rinkiminis šūkis „Mes žinome kaip“. Internete plito daugybė šio šūkio variacijų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pačios partijos rinkiminė programa gausi įvairių pažadų, tačiau sustabdžius bet kurį praeivį gatvėje ir paklausus, ką žadėjo „darbiečiai“, jis atsakys – pakelti minimalų mėnesinį atlyginimą (MMA) iki 1509 litų. Kitų politikų programose buvo žadamas mažesnis MMA.

REKLAMA

Šiuo skaičiumi ir sugebėjimu žadėti daugiau pasinaudojo sporto klubas „Impuls“, kuris DP lyderio Viktoro Uspaskicho pažadus panaudojo reklamai.

„Pažadėk daugiau nei Viktoras. Pažadėk sau, kad kitais metais įvykdysi šį minimumą“, – rašoma sporto klubo reklaminiame plakate, kuriame pavaizduotas V. Uspaskichas.

REKLAMA
REKLAMA

Sporto klubas siūlo sportuojantiems susikurti sau tikslus ir pažadėti juos įgyvendinti. Pavyzdžiui, kiek kilometrų nubėgs kitąmet, kiek nuplauks, kiek atsilenkimų padarys arba kiek numes svorio. Šis siūlymas taip pat sietinas su artėjančiais Naujaisiais metais, kai daugelis žmonių sudaro savo pažadų sąrašus kitiems metams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Negana to, kad sporto klubas „efektingai“ ir taikliai panaudoja įžymaus politiko atvaizdą – karikatūrą bei „žadėjimo“ stilių, tai jis dar siūlo savo pasižadėjusiems klientams 15,09 Lt čekį. Beje, tie patys žmonės dalyvauja „viktorinoje“ ir turi galimybę laimėti 1509 Lt vertės čekį.

REKLAMA

Šis marketingo triukas patraukė internautojų, ypač kritiškai vertinančių „darbiečių“ lyderį, dėmesį ir socialiniuose tinkluose kaipmat ėmė plisti „Impuls“ reklaminis plakatas.

Galima teigti, kad „Impuls“ reklamos specialistai gerai paplušėjo – panaudoję reklamoje žinomą ir gana skandalingą bei kontroversiškai vertinamą asmenybę, apie kurią bet kokia žinia plinta žaibišku greičiu, jie kūrybiškai „nuskambėjo“ savo potencialių klientų terpėje. Juk galima pastebėti, kad DP kritikai ir įvairius ironiškus juokelius mėgstantys žmonės – tai jaunimas, kuris dažniausiai ir lankosi sporto klubuose.

REKLAMA

M. Lapinskas: pinigų trūkumas išlaisvina kūrybiškumą

Vienos viešųjų ryšių bendrovės vadovas Mindaugas Lapinskas tikina, kad šiuo atveju reklama patvirtino taisyklę, kad kai neturi labai daug pinigų, išlaisvinamas kūrybiškumas. Jo manymu, būtų neįsivaizduojama, kad įmonė, kuri turi didelį biudžetą ir konservatyvius rinkodarininkus, sugalvotų daryti tokią akciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Impuls“ iki šiol neturėjo aiškaus susiformavusio įvaizdžio, todėl bet koks būdas atkreipti į save dėmesį yra labai tinkamas. Šiuo atveju jie pataikė į dešimtuką. Kiek aš prisimenu, tai, ko gero, viena pirmųjų kampanijų, kurioje komercinė įmonė pasinaudoja tam tikru politiniu reiškiniu, jei neskaičiuosime agurkų „Geras vaizdelis“, – svarstė pašnekovas.

REKLAMA

M. Lapinskas akcentavo įmonės drąsą ir operatyvumą. Šio reklaminio triuko naujovė – tai pasinaudojimas politiniu reiškiniu bei aktualijomis. „Paprastai didelėse įmonėse visokie derinimai ir panašūs dalykai užima daug laiko, čia praktiškai praeina du mėnesiai, bet tai operatyvu“, – vertino viešųjų ryšių specialistas.

REKLAMA

Kaip tam tikrą bandymą apeiti tiesioginį ryšį su politiku atspindi tai, kad sporto klubo reklamininkai panaudojo ne V. Uspaskicho nuotrauką, o piešinį. Anot M. Lapinsko, tam tikromis aplinkybėmis galima būtų teigti, kad tai nėra Viktoras, tai kito žmogaus atvaizdas.

„Kita vertus, šita reklama yra šmaikšti ir tikriausiai net nėra įžeidžianti, to žmogaus nežeminanti. Kadangi jis yra viešas asmuo, tai teisė į atvaizdą yra visų žmonių, visos Lietuvos nuosavybė. Tol, kol to žmogaus nežemini ir jis viešas asmuo, tu gali naudoti jo atvaizdą, juo labiau, kad čia panaudotas sąlyginai jo atvaizdas“, – paaiškino jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarstydamas, kokių dar Lietuvos politikų vardu galima būtų pasinaudoti reklamos tikslais, M. Lapinskas akcentavo politiko „ryškumą“: „Netgi nelabai svarbu, ar jis yra teigiamas, ar neigiamas, manyčiau, netgi galėtų kas nors panaudoti Petrą Gražulį. Arba galbūt kokia nors statybos organizacija, kur prižiūri rangos darbus, galėtų sakyti, kad mūsų „prarabas“ išėjo Dalios Grybauskaitės mokyklą. Arba yra patikimas kaip D. Grybauskaitė“.  

REKLAMA

Vakaruose taip irgi daroma

Pašnekovas tikino, kad Vakaruose šis reklaminis žingsnis yra drąsiai naudojamas ir kai tai daroma su humoru, išvengiama tam tikros politinės potekstės.

„JAV tie patys politikai nespjauna į darbą reklamai, pinigus, kuriuos uždirba iš reklamos, paaukoja“, – teigė jis. Vienos viešųjų ryšių bendrovės vadovas kaip pavyzdį pateikė JAV kandidato į prezidentus Bobo Dole’o, kuriam yra apie 70 metų, vardo panaudojimą vyrišką potenciją skatinančių vaistų „Viagros“ reklamai.

„Šiuo atveju su jo sutikimu, bet panaudojo žinomą veidą. Viktoro atžvilgiu gali panaudoti žinomą veidą nemokamai, panaudotum kitą žinomo žmogaus veidą – jam reikėtų mokėti pinigus”, – paaiškino M. Lapinskas.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų