Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis teigia, kad suvestinių ar atskirų duomenų apie automobilių, kurie patenka į eismo įvykius, spalvą nerenka.
„Tokių duomenų neturime, tačiau ryškesni automobiliai yra geriau matomi. Juos iš toliau yra lengviau pastebėti, todėl, manyčiau, lengviau ir išvengti, jei susidaro avaringa situacija“, – tv3.lt teigė R. Matonis.
Duomenų apie automobilių spalvą nerenka ir draudimo atstovai.
„Pildant deklaraciją nereikia nurodyti automobilio spalvos, todėl tokių duomenų neturime ir nežiūrime. Juk nesvarbu, kokios spalvos automobilis, remontas vis tiek kainuoja“, – pasakojo „Lietuvos draudimas“ atstovė Ingrida Žaltauskaitė.
Mano, kad tai tikrai ne mitas
Tuo metu vairavimo mokyklos atstovė tvirtina, kad teiginys, jog raudoni automobiliai rečiau patenka į eismo įvykius, visai nėra mitas.
„Žinome, kad tai nėra mitas, kadangi kuo ryškesnis automobilis, tuo geriau jis matomas“, – policijos komunikacijos skyriaus vedėjui pritarė ir Jono transporto mokymo centro administratorė.
Instruktoriai taip pat teigia, kad šis teiginys turėtų būti teisingas vien dėlto, kad raudoni automobiliai patraukia kitų eismo dalyvių akį.
„Žinoma, aš nežinau, ar toks tyrimas yra atliktas, tačiau, aišku, ryškesnė spalva visą laiką geriau iš toliau matosi nei kažkokia pilka. Ypač, jei nepalankios oro sąlygos, pavyzdžiui, lietus ar rūkas, tada automobilis tiesiog „pasislepia“. Tiesos yra šiame mite, kadangi kiti eismo dalyviai atkreipia dėmesį raudonus automobilius“, – teigė vairavimo mokyklos instruktorius.
Vyras taip pat atskleidžia, kad vairavimo pamokų metu pastebi, jog eismo įvykiuose dalyvauja šviesesnių spalvų transporto priemonės.
„Kiek važiuojame su mokiniais ir matome eismo įvykių, dažniausiai dalyvauja pilki ar balti automobiliai. Retai kada važiuodamas pastebėsi ryškų automobilį eismo įvykyje“, – pasakojo instruktorius.
Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis teigia taip pat nemanantis, kad tai yra mitas.
„Moksliniuose straipsniuose skaičiau, kad ryškesni automobiliai yra geriau pastebimi ir rečiau patenka į eismo įvykius lyginant su pilkais ar juodais automobiliais. Aišku, tai nebūtinai raudoni automobiliai. Kalbama ir apie geltonus ar kitus ryškiaspalvius automobilius. Jie daug geriau matomi, ypač prieblandos metu“, – pasakojo V. Pumputis.
Per praėjusius 2019 metus Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis iš viso užfiksuoti 3289 eismo įvykiai.