Vilniuje pirmadienį oficialiai pristatyta birželio pradžioje įvyksiančių rinkimų į Europos Parlamentą (EP) informacinė kampanija, kuria siekiama parodyti, kad rinkdami europarlamentarus žmonės tiesiogiai daro įtaką kasdieniam jų gyvenimui svarbius sprendimus priimančiai Europos Sąjungos institucijai.
EP Informacijos biuro vadovė Lietuvoje Daiva Jakaitė, pristatydama kampanijos principus, strategiją ir vaizdinę dalį, pažymėjo, kad 2009 metų kampanija yra „suasmeninta“. Šių EP rinkimų šūkis „Renkiesi tu“.
„Jeigu iki šiol buvo sakoma, kad tai pilietinė pareiga ir teisė, tai šį kartą apie rinkimų kampaniją mes mėginsime padėti žmonėms suprasti, paaiškinti, kad EP iš tikrųjų priima sprendimus, kurie tiesiogiai veikia kasdienį žmonių gyvenimą. Iš sričių, kuriose tokie sprendimai priimami, remiantis apklausomis kaip svarbiausios buvo išrinktos energetika, finansų rinka, transportas, saugumas, mokslas, švietimas, vartotojų apsauga, migracija, žmogaus teisių užtikrinimas. Iš šitų sričių mes pasirinkome tas, kurios Lietuvai yra aktualesnės“, - sakė D.Jakaitė.
Jos teigimu, pirmiausia tai yra energetika, vartotojų teisės ir verslo sąlygos, Europos migracijos politika ir ES biudžeto panaudojimas.
Informacinės kampanijos strategiją, kainavusią 18 mln. eurų, parengė Vokietijos kompanija „Scholz & Friends“. Pasak D.Jakaitės, vienam ES gyventojui ji atsiėjo po 5 euro centus. Kampanija finansuojama iš EP biudžeto.
Anot EP Informacijos biuro vadovės Lietuvoje, informacijos kampanijoje nėra numatyta už sukurtų vaizdo klipų transliavimą lėšų skirti nė vienam Europos televizijos kanalui. Ji sakė, kad dėl vaizdo klipų transliavimo yra deramasi su keliomis Lietuvos televizijomis, tačiau kol kas ryškių ženklų, kad jos sutiktų be užmokesčio informuoti apie EP rinkimus nėra.
Rinkimai į EP Lietuvoje vyks birželio 7 dieną. Balsavimo teisę juose turi 2,8 mln. lietuvių, 290 tūkst. turi galimybę juose balsuoti pirmą kartą. D.Jakaitės teigimu, Eurobaromtero apklausos duomenimis, jei rinkimai vyktų ne kartu su antruoju Lietuvos prezidento rinkimų turu, aktyvumas juose siektų apie 34 proc.
Iš viso EP rinkimuose balso teisę turi 375 mln. europiečių, 36 mln. turi galimybę juose balsuoti pirmą kartą.
Pastarąjį kartą rinkimai į EP Lietuvoje vyko 2004 metais. Tuomet Lietuvos rinkėjų aktyvumas (48,38 proc.) juose buvo didžiausias tarp naujųjų ES šalių ir truputį viršijo ES vidurkį (45,47 proc.)