Naujienų portalui moteris teigė ketvirtadienio vakarą su mažametėmis dukromis važiavusi magistralės keliu 110 km/val. greičiu. Ties posūkiu į Juodaičius jos automobilis „pradėjo blaškytis į šalis“, vairuotoja pajuto didžiulį smūgį, lyg sprogus automobilio padangai.
„Atrodė, lyg padanga sprogo, labai pradėjo mėtyt, nesupratau, kas vyksta. Suvaldžiusi automobilį, sustojau kelkraštyje ir pamačiau, kad iššovė oro pagalvės, mašina buvo pilna dūmų. Vėliau pamačiau, kad ir kiti automobiliai stovi, taip pat sveiki, bet vairuotojai iš jų išlipę“, – įvykio aplinkybes atskleidė vairuotoja.
Išlipusi iš automobilio, moteris pastebėjo, jog ant tiltelio, viduryje automagistralės, atsivėrusi, liudininkės žodžiais, smegduobė.
„Tikrai didelė, gili duobė per vidurį automagistralės – įlūžusi tilto konstrukcija. Buvau viena iš pirmųjų, įvažiavusi į tą duobę. O būnant įvykio vietoje ir skambinant pagalbai, per maždaug pusvalandį pralėkė ir duobę kliudė dar kokie penkiasdešimt automobilių“, – dėstė nemalonų įvykį patyrusi moteris.
Informacija socialiniame tinkle „Facebook“ apie automagistralėje atsivėrusią duobę pasidalijo ir naujasis Raseinių rajono meras Arvydas Nekrošius, kuris konstatavo, jog magistralėje įlūžo viadukas, o vienas iš pirmųjų jo darbų – susitikimas su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovais ir Susisiekimo ministerija.
Nuostolių patyrusi moteris naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ pasakojo, jog 22 val. ji dar buvo įvykio vietoje, nes LAKD esą neprisiėmė atsakomybės: „…negavom mes atsakymų, tiesiog iš policijos tokį atsaką, kai jau ėjom žiūrėt, kas mums tą žalą atlygins, vis tik oro pagalvės „šovė“. Policija pasakė, kad LAKD neprisiima atsakomybės, galėsite aiškintis teisme“.
Anot eismo įvykio dalyvės, duobę pervažiavo daug automobilių, o pagalbos laukti teko labai ilgai. Moteris baiminasi, jog vienintelis kelias sulaukti žalos kompensavimo – teismas, mat policija tik teiravosi, kaip nesugebėta pastebėti duobės.
„Nežinau, kaip įmanoma pamatyti duobę, kai greitis autostradoje leistinas 130 km/val. Mano greitis buvo 110 km/val. Jeigu prisiimtų atsakomybę LAKD, mes tada pildytumėmės deklaracijas ir mums būtų atlyginta žala. Kiti yra prakirtę po kelis ratus, variklis kažkam iškritęs“, – situaciją dar nuo kelkraščio aiškino eismo įvykio dalyvė.
Kaip teigė į sudėtingą situaciją patekusi moteris, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato (AVPK) minima avarija taip pat įvyko magistralėje, vienam vairuotojui dėl duobės galimai staigiai stabdžius, tačiau daug automobilių buvo apgadinti ne dėl transporto priemonių susidūrimo, o tiesiog įvažiavę į įgriuvą.
Kelių direkcija informuoja apie žalos atlyginimą
Penktadienio rytą LAKD naujienų portalui pateikė komentarą su kiek geresnėmis žiniomis nukentėjusiems vairuotojams – teismų, kaip rodėsi ketvirtadienio vakarą, neprireiks.
Kaip detalizavo LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė, balandžio 20 d., 18.12 val., buvo gautas pranešimas, kad magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 147,34 km (ties Survilų k.), vykstant Kauno kryptimi, viaduko prieigose atsirado duobė. Šioje kelio atkarpoje laikinai buvo sutrikęs eismas, apgadinti automobiliai. Eismo dalyviai nenukentėjo.
Į įvykio vietą operatyviai atvykusi AB „Kelių priežiūra“, pasitelkusi policijos pareigūnus, užtvėrė pavojingą vietą ir eismą laikinai nukreipė kita automagistralės juosta. Įvykio vietoje pastatyti įspėjamieji ženklai.
Į incidento vietą nuvykę kelią visą parą prižiūrinčios AB „Kelių priežiūra“ darbuotojai LAKD informavo, kad pirminiais duomenimis pavojinga įduba ir asfalto lūžis susiformavo dėl tilto pereinamoje plokštėje atsiradusių deformacijų. Specialistai aiškinasi priežastis, lėmusias deformaciją. Įvertinus infrastruktūros pažeidimus, bus priimti sprendimai dėl skubaus pažeidimų šalinimo – direkcija apie tai žada operatyviai informuoti.
LAKD pažymi, kad dėl įlūžusio viaduko automobilius apgadinę vairuotojai pasirašytą prašymą (jeigu e. dokumentas, pasirašytą e. parašu) dėl žalos atlyginimo gali teikti kelio savininkui – Kelių direkcijai (el. paštu: [email protected]) arba valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčiai įmonei – akcinei bendrovei „Kelių priežiūra“ (el. paštu: [email protected] arba paštu: Savanorių pr. 321C, 50120 Kaunas).
Eismo įvykis privalo būti registruotas policijoje. Kartu turi būti pateiktos visos su įvykiu susijusių dokumentų kopijos: techninis pasas, policijos pažymos, žalos nustatymo pažymos, dokumentai, patvirtinantys patirtą žalą ir jos dydį, taip pat gali būti nuotraukos ir sąskaita už automobilio remonto darbus, policijos protokolas ir kt.
„Tiltų būklė išties kelia nerimą. Dėsime visas pastangas, kad tiltų būklės patikroms ir įvertinimui būtų skiriamos maksimalios tiek mūsų, tiek ir Kelių priežiūros pajėgos“, – „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare cituojamas LAKD Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.
Anot A. Ramoškaitės, paskutinį kartą LAKD šio viaduko apžiūrą atliko 2023 m. balandžio 17 d. LAKD parengtame Kelio statinių (tiltų, viadukų, estakadų, tunelių), esančių valstybinės reikšmės keliuose, paprastojo remonto projektų planavimo, rengimo ir įgyvendinimo prioritetinės eilės sąraše viadukas yra 96 vietoje.
Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose yra 1538 tiltai, viadukai, estakados, tuneliai.