• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Esminė balandžio 9-ąją įvesta naujovė yra ta, kad apie avariją, jei joje nenukentėjo ar nežuvo žmonės arba apgadinta ne daugiau kaip dvi transporto priemonės, nebereikia pranešti policijai. Jei abu eismo įvykio dalyviai sutinka dėl jo aplinkybių, dėl žalos atlyginimo, užpildžius atitinkamą deklaraciją, kreipiamasi tiesiai į draudimo bendroves.

REKLAMA
REKLAMA

Tokia galimybe žmonės noriai naudojasi. Štai pernai balandžio 9-20 dienomis Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyrius buvo užregistravęs 820 avarijų, šiemet per tą patį laikotarpį, jau įsigaliojus naujai tvarkai, - tik 271.

REKLAMA

Nepaisant to, draudikai sako pastebintys, kad į avariją patekusiems žmonėms iškyla dar daug klausimų. Dauguma jų susiję su eismo įvykio deklaracijos pildymu.

Parašai - labai svarbu

Pasak draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ Žalų departamento Vilniaus žalų centro vadovo Modesto Žilionio, deklaracijas teisingai užpildžiusius vairuotojus galima skaičiuoti ant vienos rankos pirštų.

REKLAMA
REKLAMA

„Avarijų atveju stipriai veikia žmogiškasis faktorius, o deklaracijoje reikia pateikti tikrai daug duomenų, todėl nenuostabu, jog vairuotojai keblioje situacijoje susipainioja ir dokumentuose palieka klaidų“, - sako jis.

Pasak M. Žilionio, klaidingai užpildžius deklaraciją, galimos įvairios pasekmės, pavyzdžiui, užsitęsusios kaltininko paieškos ir dėl to pailgėjęs draudimo išmokos mokėjimo laikotarpis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip teisingai užpildyti deklaraciją ir nubraižyti schemą? Į kokias detales atkreipti didžiausią dėmesį, pildant šiuos dokumentus?

„Daugiausiai klaidų daroma pasirašant deklaraciją. Vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog eismo įvykio kaltininkas dokumente pasirašo du kartus - 14-ame ir 15-ame punktuose. Nukentėjusiojo parašo reikia tik 15 punkte.

REKLAMA

Pasitaiko atvejų, kai vairuotojai susipainioja, ir nukentėjęs vairuotojas „prisiima“ kaltę už sukeltą įvykį pasirašydamas ne ten, kur reikia. Tokiu atveju situacija gali stipriai komplikuotis, jei tikrasis įvykio kaltininkas nebus nusiteikęs geranoriškai ir jau kitą dieną kaltės nebeprisiims“, - teigia draudimo įmonės atstovas.



Meno nereikia

REKLAMA

Kita dažna klaida - neįsigilinimas į klausimus.

„Daugybė vairuotojų nepastebi, jog aprašant įvykio aplinkybes, svarbu ne tik pažymėti vieną ar kitą situaciją, bet kai kur ir išbraukti netinkamą. Pasitaiko atvejų, kai transporto priemonių valdytojai sužymi visas konkrečiai jų situacijai netinkančias aplinkybes, palikdami tik vieną tinkamą, nors reikia daryti atvirkščiai“, - teigia M. Žilionis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, braižant schemą demonstruoti savo meninių sugebėjimų nereikia - svarbiausia tiksliai ir aiškiai pavaizduoti transporto priemonių išsidėstymą viena kitos ir važiuojamosios dalies atžvilgiu.

Tinka ir tuščias lapas

Ne bėda, jei patekus į eismo įvykį neturėsite deklaracijos blanko. Situaciją galima aprašyti ant paprasto popieriaus lapo. Svarbiausia tai padaryti kuo tiksliau, nubraižyti schemą, nurodyti įvykio kaltininką bei nukentėjusįjį ir nepamiršti pasirašyti abiem įvykio dalyviams.

REKLAMA

M. Žilionio teigimu, vairuotojai privalo nepamiršti įsitikinti, ar kitas eismo įvykio dalyvis turi su savimi vairuotojo pažymėjimą ir galiojantį privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sutarties liudijimą.

Nuotraukos - pranašumas

Draudikai turi dar keletą patarimų, kaip būtų galima kuo greičiau gauti draudimo išmoką.

„Rekomenduočiau telefonu ar fotoaparatu, jei šį vairuotojas turi, padaryti kelias nuotraukas, atspindinčias transporto priemonių išsidėstymą kelio ir viena kitos atžvilgiu. Jau pasitaikė atvejų, kai eismo įvykio dalyviai, pripažinę save avarijos kaltininkais, kitą dieną savęs jais nebelaiko. Tokiais atvejais nuotraukos draudimo kompanijos ekspertui palengvintų priimti objektyvų sprendimą ir padėtų nukentėjusiam greičiau gauti išmoką - nereikėtų iš naujo aiškintis, kas kaltas dėl įvykio“, - sako specialistas.

REKLAMA

Jo teigimu, neteisingai ar ne iki galo užpildytos deklaracijos draudimo išmokos dydžiui įtakos neturi, tačiau dėl to gali šiek tiek užtrukti išmokų pervedimo laikotarpis, nes vairuotojai tokias deklaracijas turi patikslinti ir suteikti draudimo kompanijoms daugiau informacijos apie įvykį.

Pas avarijos kaltininko draudiką su užpildyta deklaracija turi atvykti tik nukentėjusios transporto priemonės valdytojas. Tačiau jei tenka dokumentą papildyti, visus papildymus privalo patvirtinti ir eismo įvykio kaltininkas. Pastarąjį dažnai būna sunkoka prisikviesti pas save, todėl išmokos nukentėjusiam pervedimas dėl to gali užtrukti ilgiau negu tikėtasi.

Neteisingai ar nepilnai užpildytos deklaracijos draudimo išmokos dydžiui įtakos neturi, tačiau dėl to gali šiek tiek užtrukti išmokų pervedimas.

Tomas GUKAUSKAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų