• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kauno miesto savivaldybė rengia pirmo požeminio garažo, norimo statyti pačiame centre, techninį projektą. Tai ji daro tam, kad skelbdama statybos konkursą žinotų realią darbų kainą. LŽ šaltiniai teigia, jog valdininkai jau seniai nusprendę, kam patikės rangos darbus.

REKLAMA
REKLAMA

Kauno savivaldybė dar prieš vasarą kreipėsi į Vyriausybę ir paprašė perleisti 2 hektarų plotą pačiame miesto centre. Šioje teritorijoje, pavadintoje Vienybės aikšte, norima įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

REKLAMA

Kauno miesto savivaldybės Turto valdymo poskyrio vyriausiasis specialistas Jonas Bulota sakė, kad tikimasi, jog valstybės vadovai tesės savo pažadus ir nutarimo projektas dėl žemės perleidimo ant ministerijų sekretorių darbo stalų gulės jau šio mėnesio pabaigoje. Jei kartą per mėnesį posėdžiaujantys sekretoriai pritars nutarimo projektui, jis pateks Vyriausybei, o ši priims galutinį sprendimą.

REKLAMA
REKLAMA

„Nutarimo projektas jau peržiūrėtas daugelyje institucijų. Procedūra užtrunka ilgai. Greitai reikšmingų dokumentų peržiūrėti, įvertinti ar pataisyti nepavyksta“, - kalbėjo J.Bulota.

Kas statys, jau aišku?

Nors oficialiai teigiama, jog dar neaišku, kas statytų ir valdytų aikštelę, kiek ji kainuotų, LŽ šaltiniai tvirtina, kad neoficialus rangos konkurso laimėtojas yra žinomas. „Rangos konkursas vyks ir nugalėtojas paaiškės tik po jo“, - tikino Kauno meras Andrius Kupčinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Miesto vadovas paaiškino, kad šiuo metu rengiamas požeminės automobilių aikštelės techninis projektas. „Turėdami jį bent preliminariai žinosime objekto kainą ir galėsime atitinkamus punktus įtraukti į konkursą“, - dėstė A.Kupčinskas.

REKLAMA

Kauno mero nuomone, kai savivaldybė pati parengs techninį projektą, jos negalės apgauti nė vienas potencialus rangovas. „Jei firmos pačios paruošia techninį projektą, jos bando mus įtikinti esančios teisios dėl didesnės darbų sumos, nei savivaldybė yra pasirengusi mokėti“, - pridūrė jis.

REKLAMA

A.Kupčinskas tikisi aikštelės įrengimo koncesijos konkursą paskelbti po Naujųjų metų. Pasak miesto vadovo, koncesininkas objektą pastatys savo lėšomis, o pinigus atsiims rinkdamas mokesčius iš transporto priemonių savininkų, trumpam paliksiančių automobilius saugoti. Po dvidešimties ar trisdešimties metų požeminis garažas turėtų tapti miesto nuosavybe.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turi planą

Apie požeminės automobilių stovėjimo aikštelės reikalingumą Kaune pradėta kalbėti maždaug prieš septynerius metus. Prieš penkerius metus Kauno miesto savivaldybė buvo paskelbusi, kad rengiamas požeminės aikštelės detalusis planas.

„Planas yra parengtas ir patvirtintas. Jis - galiojantis“, - patvirtino Kauno miesto savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius.

REKLAMA

Anot jo, požeminiam garažui išrinkta tik vieta - miesto centre esanti Vienybės aikštė. Pagal detalųjį planą požeminis pastatas bus dviejų aukštų, jame tilps iki 1000 automobilių.

Į garažą galima būtų patekti pro du įvažiavimas - iš V.Putvinskio ir K.Donelaičio gatvių. Taip pat ketinama įrengti požeminę perėją ir liftus, pritaikytus neįgaliesiems. Iš požeminės perėjos būtų galima patekti į garažą ir prekybos pasažą. Vienybės aikštė įrengus garažą pasikeistų nedaug. Planuojama atnaujinti jos grindinį, pastatyti suoliukų, pasodinti daugiau medžių. Vienybės aikštė, kaip ir dabar, būtų aktyvaus poilsio vieta - joje vyktų renginiai, koncertai, po paskaitų ilsėtųsi aplinkinių universitetų studentai. Greta esantis Karo muziejaus sodelis liktų nepaliestas.

REKLAMA

Pasak N.Valatkevičiaus, Kauno centre nėra kur palikti automobilio. Mokamos aikštelės perpildytos. Dažnai automobilių savininkai užstato pėsčiųjų takus, todėl žmonės negali normaliai praeiti - turi brautis tarp transporto priemonių. Be to, šalia Vienybės aikštės yra bent penki stambūs objektai, visiškai neturintys kur statyti automobilių. „Aikštė - ideali vieta požeminiam garažui, nes greta jos nėra gyvenamųjų namų. Vadinasi, poveikis aplinkai - teigiamas“, - sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įrengti garažą, vertinant numatytą darbų mastą, prieš penkerius metus būtų kainavę 70-80 mln. litų. Kauno miesto savivaldybė iki šiol tebemėgina rasti investuotojų, norinčių įgyvendinti tokį projektą. Jis kelerius metus iš eilės bus pristatomas Prancūzijoje, Kanuose vykstančioje nekilnojamojo turto parodoje.

REKLAMA

Daugiau aikštelių nebus

Dar 1997 metais buvo parengta daugiaaukščių požeminių garažų miesto centre išdėstymo schema. Pagal ją tokie garažai suplanuoti Kauno miesto savivaldybės ir viešbučio „Takioji Neris“ (dabar - „Reval hotel Neris“ - aut.) kiemuose. Tačiau schema nebuvo įgyvendinta.

REKLAMA

Jei įvairiose centrinės Kauno dalies vietose būtų įrengta, kaip planuota, bent dešimt požeminių garažų, tai išspręstų spūsčių ir automobilių aikštelių trūkumo klausimą. Be to, mašinos nebūtų statomos prie pat gyventojų butų langų. „Deja, artimiausiu metu apie antrą požeminę automobilių aikštelę negalvojame - nėra galimybių“, - tikino Kauno meras A.Kupčinskas ir pridūrė, kad įgyvendinti reikėtų bent vieną užsibrėžtą tikslą - įrengti garažą Vienybės aikštėje.

Pasak jo, privatūs investuotojai yra svarstę galimybę savo lėšomis pastatyti aikštelę netoli Soboro. Domėtasi ir aikštelių statyba prie Muzikinio teatro bei savivaldybės teritorijoje.

Kristina Kučinskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų