Sveikatos apsaugos ministro, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo Aurelijaus Verygos teigimu, šis etapas reikalauja tinkamo pasirengimo, nes būtina užtikrinti tinkamą infekcijų kontrolę, pacientų ir medikų saugumą.
„Nepaisant to, kad jau dabar poliklinikos gali atverti duris savo pacientams, visgi iki tol jos turi atlikti namų darbus. Dirbti pradėti bus galima tik atsakingai pasirengus planą, kuris užtikrintų sklandų darbą, numatytų visus galimus situacijų sprendimus, kad visiems – ir personalui, ir pacientams – būtų aišku, kaip užsiregistruoti, kaip elgtis pacientui atvykus į konsultaciją, kaip organizuojamas poliklinikos darbas ir kaip elgtis kitais atvejais“, – sako ministras A. Veryga.
Kiekviena poliklinika savo plane turi pagal savo infrastruktūrą apskaičiuoti maksimalų galimą priimti pacientų skaičių per dieną, konsultacijoms ir procedūroms reikalingų kabinetų skaičių, numatyti jų užimtumo ir dezinfekcijos tvarką. Taip pat plane turi būti numatyti detalūs įstaigos ir personalo veiksmai, jei gydymo įstaigoje būtų identifikuotas koronoviruso infekcijos atvejis.
Prioritetas – nuotoliniam konsultavimui
Atnaujinus paslaugas, prioritetas bus teikiamas nuotoliniam paslaugų teikimo būdui (tokių kaip vaistų ir medicinos pagalbos priemonių išrašymas, elektroninių nedarbingumo pažymėjimų išdavimas ir tęsimas, šeimos gydytojo, gydytojo specialisto, slaugytojo konsultacijos, būtinųjų tyrimų paskyrimas), o tiesioginis kontaktas su pacientu būtų tik tuomet, kai paslaugos neįmanoma suteikti nuotoliniu būdu.
Keičiasi ir registracijos pobūdis: gydymo įstaigos registratūra ar skambučių centras registruoja tik dėl nuotolinių paslaugų, o dėl tiesioginio kontakto konsultacijos pacientą turi registruoti pats gydytojas arba slaugytojas. Vizitui pas gydytoją specialistą registruojama kiekvienos gydymo įstaigos vadovo nustatyta tvarka. Numatoma, kad gydymo paslaugas turi teikti minimalus, būtinas paslaugai suteikti specialistų skaičius. Keliose gydymo įstaigose dirbantis medikas, vengiant kryžminės taršos, visur, kur turi tiesioginį kontaktą, dirba ciklais. Taip pat darbuotojai privalo naudoti asmeninės apsaugos priemones, atsižvelgiant į saugumo lygius.
Įstaigos vadovas privalo užtikrinti, kad būtų vykdoma per dieną galimo priimti maksimalaus pacientų skaičiaus stebėsena, vertinama epidemiologinė situacija ir, jai keičiantis, koreguojamas maksimalus priimamų pacientų skaičius.
Poliklinikos turi užtikrinti pacientų srautų valdymą, atskirdamos virusinės infekcijos simptomų turinčius pacientus nuo šių simptomų neturinčių pacientų, o nuo virusinės infekcijos simptomų neturinčių pacientų – vyresnius nei 60 m. ir (arba) lėtinėmis ligomis sergančius pacientus. Pastarajai pacientų grupei skirtinos atskiros priėmimo valandos, užtikrinama, kad nesusidarytų fizinių pacientų laukimo eilių įstaigos viduje.
Be to, naudotis gydymo įstaigos liftu ir prie kabineto durų laukti gali ne daugiau kaip 1 pacientas (esant būtinybei – kartu su ne daugiau kaip vienu lydinčiu žmogumi). Paslaugos turi būti teikiamos griežtai joms paskirtu laiku. Pacientas įleidžiamas likus ne daugiau nei 10 min. iki paskirto vizito laiko. Laukiantys pacientai privalo laikytis saugaus 2 metrų atstumo.
Tiesioginės konsultacijos tuo pačiu metu negali būti teikiamos greta esančiuose susisiekiančiuose kabinetuose. Rekomenduojama, kad visi pacientui paskirti tyrimai ir procedūros būtų atlikti vieno vizito metu. Pirmame etape rekomenduojama priimti ne daugiau kaip 50 proc. maksimalaus per dieną galimo priimti pacientų skaičiaus, vėliau – atsižvelgiant į šalies epidemiologinę situaciją.