Šį „Yamaha“ motociklą pareigūnai lygina su prasižengėlių siaubu – nežymėta policijos „Audi A6 Quattro“, kurioje sumontuota greičio matavimo ir numerių skenavimo sistema. Tokias pat funkcijas atlieka ir šis patrulių pagalbininkas.
„Yra dvi kameros. Viena fiksuoja bendrą vaizdą, kita – artimai pritrauktus numerius“, – pasakojo pareigūnai. Kelių ereliams pasislėpti nuo tokių motociklų sudėtinga. Priekyje važiuojančios transporto priemonės greitis – tiesiai pareigūnams prieš akis. Nors policijos motociklai išvysto iki 300 km/h greitį, vaikytis pažeidėjų net nebūtina, nes pranešimas iškart papuola į bendrą registrą.
Be to, ir stovėdamas toks motociklas gali darbuotis kaip stacionarus greičio matuoklis.
Ir štai, atšilus orams, pareigūnai šį rytą su motociklais patraukia į vieną pirmųjų šį pavasarį reidų. Pirmenybė – tikrinti motociklų, motorolerių ar dviračių vairuotojus, tačiau plieninius žirgus pasibalnoję patruliai darbuojasi ir įprastuose reiduose.
Šįkart prisijungia tikrinti vairuotojų blaivumo. Sustabdytas vienas jų į alkotesterį po 15 minučių pertraukos pučia jau antrą kartą. Pirmuoju bandymu ribą peržengė – įpūtė daugiau nei 0,4 promilės.
Vairuotojas pripažįsta vakare gėręs alaus, tačiau dėl matuoklio rodmenų vis tiek ginčijasi. Beje, penktadienio vakaro pasekmes alkotesteriai pajaučia ne taip jau retai.
„Vartojot vakar alkoholio?“ – klausia pareigūnas. Ne vienas vairuotojas promilių įpučia, tik neviršija ribos.
Policininkai pastebi ir naują pažeidėjų motociklininkų taktiką.
„Motociklininkai nusiima numerius arba užlenkinėja, kad nebūtų matoma. Tokių visą laiką būdavo, bet šiemet labai padaugėjo. Kiek buvo sustabdyta, bausta vairuotojų, visi aiškino, kad susiję su atsiradusiais naujais greičio matuokliais“, – pasakojo policijos atstovas Aurimas Račkauskas. Kelių policijos tarnybos Specialiosios paskirties skyriaus vyresnysis specialistas perspėja, kad tokių gudruolių laukia rimtos pasekmės. Pirmą kartą palankstę valstybinius numerius sumokės 120 eurų baudą, nusižengę dar kartą nuo pusmečio iki metų praras teisę vairuoti.
O patys pareigūnai motociklais patruliuos iki rudens šalnų. Visgi, darbuotis sėdint ant motociklo – privilegija ar papildomi sunkumai?
„Kaip ir visi motociklininkai žino, motociklas yra gyvenimo būdas. Tie, kas dirba su motociklais, taip pat yra motociklininkai. Sunku įvardyt, ar tai sunkiau, ar lengviau. Gyvenimo būdas ir darbas automatiškai malonus“, – sakė A. Račkauskas. Tiesa, to malonumo kartais mažai.
„12 valandų būti ne automobilyje, pasėdėti, o važiuoti motociklu. Tenka visokiomis oro sąlygomis – ir lietui, ir kartais snaiges tenka pamatyti pradžioj sezono. Pavargsti tikrai“, – atviravo A. Račkauskas. Iš viso Lietuvos gatvėse policija naudoja per 30 motociklų.