Jei pareigūnai sučiups, girtą „alkobloką“ turintį gudraujantį vairuoją, policija elgsis negailestingai. Jam teisių atėmimo laikas bus ne sutrumpintas, o prailgintas.
Vairuotojai tokią naujovę vertina skirtingai. Vieni ragina „alkoblokus“ įrengti visose transporto priemonėse, kiti aiškina, kad alkoholizmo taip neišgydysi.
„Alkoblokas“ – automobilio užvedimą blokuojantis alkotesteris. Jis veikia paprastu principu. Įsėdate į automobilį, papučiate į alkoholio matuoklį, įranga fiksuoja, kad esate blaivus, ir tik tada galite užvesti savo automobilį. Jei būsite išgėręs, iš vietos nepajudėsite nė metro.
„Jeigu vairuotojas bus užfiksuotas, kad prie vairo sėdo neblaivus, jam bus atimamas vairuotojo pažymėjimas, tačiau bus galimybės pasirinkti, arba trumpesnį laiko tarpą būtų atimamas vairuotojo pažymėjimas ir vairuotojas savomis lėšomis įsigytų alkobloko sistemą, arba jis ilgesnį laiką būtų be vairuotojo pažymėjimo“, - sakė Vidmantas Pumputis.
Iki šiol tokius prietaisus dažniausiai naudodavo Lietuvos verslininkai, kurie norėdavo įsitikinti, kad jų darbuotojai vairuoja blaivūs. Tačiau Susisiekimo ministerija nori „alkoblokus“ naudoti plačiau. Valdžia šiais metais ketina įvesti naują tvarką ir siūlys visiems vairuotojams, kuriems buvo atimtos teisės už vairavimą išgėrus, trumpinti bausmės laiką, jeigu šie naudos „alkobloką“.
Susiekimo ministerija tiki, kad „alkoblokai“ padėtų keisti įpročius ir mažiau vairuotojų sėstų prie vairo išgėrę, tokia sistema naudojama Skandinavijos šalyse.
Pati įranga nėra pigi. „Alkoblokas“ Lietuvoje kainuoja nuo 1000 eurų, tačiau pirkti įrangos nebūtina, jos nuomos kaina svyruoja nuo 70-ies iki 150-ies eurų per mėnesį.
Alkotesterių pardavėjai pabrėžia, kad apgauti „alkobloką“ nelengva. Net jei girtas vairuotojas prieš užvesdamas variklį leido pūsti blaiviam keleiviui, įranga bet kada kelionės metu gali prašyti testą pakartoti.