Kiek anksčiau tai, kad lėktuvas nebuvo įskridęs į Lietuvos oro erdvę, patvirtino ir „Oro navigacija“.
„Toks orlaivis Lietuvos oro erdvės nekirto ir pažeidimas nefiksuotas. Atkreipiame dėmesį, kad programėlėje Flightradar24 galimai atvaizduojama netiksli šio orlaivio skrydžio trajektorija“, – komentavo akcinė bendrovė „Oro navigacija“.
„Flightradar24“ komentare rašoma, kad peržiūrėjus duomenis, atrodo, jog orlaivio atsakiklis pateikė netikslius duomenis.
„Orlaivis išskrido iš Maskvos Žukovskio oro uosto ir pradėjo vykdyti skrydžio ratus oro uoste. Po to trajektorija „peršoka“ daug kilometrų, kur toliau tęsiamas modelio darbas, o paskui nerealistiška trajektorija nusidriekia į vakarus. Manome, kad didžioji dalis orlaivio duomenų yra klaidingi“, – rašoma „Flightradar24“ komentare.
Anot jų, tokių atvejų pasitaiko, ypač su senesniais orlaiviais.
„Senesniuose orlaiviuose tai kartais pastebima, kai atskaitos įrenginio tikslumas pablogėja dėl prasto kalibravimo ir skrydžio ratu raštų arba bet kuriame orlaivyje, kai pasaulinės padėties nustatymo duomenys yra užstojami arba kaip nors paneigiami.
Mūsų duomenys rodo orlaivio siunčiamą padėties informaciją, kuri šiuo atveju buvo klaidinga dėl vienos iš pirmiau minėtų klaidų. Nors šiuo atveju negalime tiksliai pasakyti tikslaus orlaivio skrydžio maršruto, visai įmanoma, kad orlaivis niekada nebuvo palikęs Žukovskio oro uosto apylinkių. Duomenis sutikrinome su kitais tinklais, kurie visi rodo tuos pačius iš orlaivio gautus duomenis“, – teigiama komentare.
Šis lėktuvo modelis (skrydžio numeris SUM9127), remiantis atviruose šaltiniuose pateikiama informacija, yra Rusijos gelbėjimo tarnybų naudojamas orlaivis IL-76P (TDP). Šis orlaivis naudojamas gelbėjimo darbų metu, o taip pat gesinant gaisrus.