• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmadienio rytą pranešta, kad Vilniuje traukinys mirtinai sužalojo du sniegą valiusius darbuotojus.

Pirmadienio rytą pranešta, kad Vilniuje traukinys mirtinai sužalojo du sniegą valiusius darbuotojus.

REKLAMA

Pirminiais duomenimis, nelaimė įvyko stoties pašonėje. Šalia miško dirbo geležinkeliečiai – jie su vėjapūtėmis valė bėgius. Vyrai ankstų rytą dirbo su ausinėmis – greičiausiai todėl jie negirdėjo atvažiuojančio traukinio.

Šiuo metu yra aiškinamasi, ar atvažiuojantis traukinys signalizavo darbuotojams. Žinoma, kad mašinistas traukinyje dirbo vienas, neturėjo pagalbininko. Greitis pajudėjus iš stoties nebuvo didelis, jam, tikėtina, į akis važiuojant stipriai spigino saulė. Keliama ir versija, jog dirbančiųjų ant bėgių jis galėjo nepamatyti.

Po tragedijos pareigūnai nuo bėgių nunešė vėjapūtes. Kol kas neaišku, kodėl abu vyrai dirbo ant bėgių ir niekas jų nesaugojo.

REKLAMA
REKLAMA

Mašinistas po nelaimės atsidūrė ligoninėje dėl šoko būsenos.

Profesinės sąjungos atstovas apie geležinkeliečių žūtį: galėjo būti pažeista darbo sauga

Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas Vilius Ligeika BNS sakė neatsimenantis atvejo, kad darbe žūtų iš karto du darbuotojai.

REKLAMA

Jis svarstė, kad galėjo būti pažeisti darbo saugos reikalavimai, nes dirbant su triukšminga bėgių valymo įranga, bent vienas žmogus privalo dairytis ir pasirūpinti, kad su ausinėmis ant bėgių dirbantys žmonės būtų laiku įspėti apie pavojų.

„Turėtų būti dar mažiausiai vienas žmogus, kuris sektų eismą kelyje ir esant pavojui darbuotojus patrauktų nuo bėgių. Kitaip neįmanoma: šaltis, užsidedi ausines, dirba su oro prapūtimu, yra garsas, švilpia. Kiek dirbdavome, kad dar saugiau būtų, du paimdavome žmones: vienas į rytus, kitas – į vakarus žiūri, iš abiejų pusių gali traukinys važiuoti“, – kalbėjo geležinkelininkų atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl profsąjungų atstovai kelia klausimą, ar į veikiantį kelio ruožą buvo išleista pakankamai darbuotojų.

„Turi vienas kažkas nieko nedaryti, tik žiūrėti į kelią ir, esant reikalui, traukti žmones nuo bėgių“, – pridūrė V. Ligeika.

Jo teigimu, mašinistas šiomis aplinkybėmis buvo bejėgis, nes traukinio stabdymo kelias yra pernelyg ilgas, kad pavyktų laiku sustoti.

Profsąjunga: dėl nelaimės gali būti apkaltinti žuvę geležinkeliečiai

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ profesinės sąjungos atstovai baiminasi, kad dėl pirmadienį įvykusios nelaimės, kai valydami sniegą žuvo du įmonės darbuotojai, bus apkaltinti patys darbininkai, ir tuomet jų šeimoms nebus išmokėtos kompensacijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nenoriu užbėgti įvykiams į priekį, bet manau, kad kaip visada bus apkaltinti darbuotojai, kad kažko nepadarė, kad kažką pažeidė. Tokia yra realybė, kad jei žmonės žūsta, visada galima visą kaltę sumesti jiems“, – pirmadienį spaudos konferencijoje teigė „Lietuvos geležinkelių“ profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Stanislavas Fedaravičius.

REKLAMA

Anot jo, lygiai prieš metus panašiomis aplinkybėmis žuvo dar vienas „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojas.

„Iš praeitų metų įvykio niekas nepasimokė. Dėl ko tokie dalykai gali įvykti? Darbuotojams sudarytos tokios sąlygos, kad apkraunama darbais, sakoma, kad reikia padaryti tą ir tą, o jei trūksta darbuotojų, pavestus darbus vis tiek reikia dirbti“, – kalbėjo S. Fedaravičius.

Vaidotų geležinkelio stotyje šalia Vilniaus „Lietuvos geležinkelių“ traukinys pirmadienį mirtinai sužalojo du sniegą valiusius darbuotojus. Įmonės profesinės sąjungos teigimu, žuvusieji buvo patyrę, įmonėje dirbo ne vienerius metus.

REKLAMA

„Iš tų dviejų žmonių vienas turėjo stebėti aplinką. Kiek žinau, jie abu dirbo ir negirdėjo atvažiuojančio traukinio. Pagal suteiktą žodinę informaciją, traukinio mašinistas panaudojo visas galimybes: stabdė ir naudojo garsinį signalą, bet traukinį sustabdyti nėra taip lengva“, – sakė S. Fedaravičius.

Jo teigimu, į viešumą patenka tik tragiški atvejai, kai žūsta „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai, tačiau yra nemažai atvejų, kai jie susižaloja darbe, tačiau oficialiai teigiama, kad tai įvyko ne darbo metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvos geležinkeliuose“ yra tendencija, kad kai žūsta žmonės, tada visi žino, bet kai žmonės susižaloja darbe, susilaužo kojas, vadovybė labai lengvai gali nuslėpti tokius dalykus, sako, kad žmogus tai pasidarė namuose. Mano žiniomis, tokių atvejų yra šimtai“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ profesinės sąjungos vadovas.

Vilniaus apskrities policija pranešė, kad nelaimė 8.25 val. įvyko Vaidotų geležinkelio stotyje. „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS patvirtino, kad žuvo du bendrovės darbuotojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų