• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis dėlto tenka pripažinti, kad pilietiškumas šiuo metu madingas. Tai stipri korta, kuria net piktnaudžiaujama kaunantis už  kai kada visai ne pilietiškas idėjas.

REKLAMA
REKLAMA

Kai ryšių su visuomene specialistai vienam iškiliam verslininkui, siekiančiam visuomenei naudingos veiklos ir svaraus įvaizdžio, pasiūlė gerai suręstą aktyvaus aplinkosaugininko komunikacijos strategiją, žmogus sunerimo. Juk reikės keisti gyvenimo būdą, kitaip elgtis, net atsisakyti kai kurių įprastų gyvenimo malonumų. Pagarbos vertas nerimas ir retas noras ilgalaikes strategijas ir skambius žodžius matuoti veiksmais.

REKLAMA

Prisiminiau šį pavyzdį siekdama suvokti, ar kalbos apie  pilietinę žurnalistiką – dar tik madingų diskusijų objektas ar jau pribrendusi būtinybė, numatanti esminius pokyčius kasdieniuose sprendimuose?

Aišku viena, kad tuos kasdienius pokyčius turėtų lemti keletas ryžtingų apsisprendimų.

REKLAMA
REKLAMA

Pirma – reikėtų  turėti drąsos rasti išeitį nuolat blaškantis tarp dviejų ne visada sutampančių – verslo ir visuomenės interesų. Tokie paprasti, bet esminiai klausimai leidėjams. Ar skleisdami kovos su girtavimu idėjas nepažeisime stambių reklamos davėjų alkoholio gamintojų , o kartu ir savo verslo interesų? Ar garsiai skelbdami veterinarijos ir maisto kontrolės  tarnybų  pranešimus apie  nekokybiškus maisto produktus nesusilauksime  stambiųjų gamintojų  ir parduotuvių tinklų nepasitenkinimo? Interesai, interesai - vartotojų  ir reklamos užsakovų .Vienų daugiau, kiti - brangesni....

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Antra bėda – žiniasklaidos virtuvėje vyraujantis įsitikinimas, kad skandalo prieskonis nekenkia nė vienam žurnalistikos  žanrui, nuo naujienos iki gyvenimo būdo rašinių. „Tokie jau mūsų žiūrovai, skaitytojai, - dūsauja redaktoriai ir žurnalistai... O mes priversti prie jų taikytis. Nebus skandalo prieskonio, nebus ir valgytojų...“

REKLAMA

Trečia – beveik hamletiškas klausimas, kuriuo reikėtų pradėti kiekvieną redakcijos rytinį posėdį. Ar vardan valstybės intereso nevertėtų kartais "padžiauti" jau išgaląstą plunksną, atvėsinti kovos įkarštį, kad  paskelbdami  sensacingą naujieną ar  išduodami paslaptį nepakenktume valstybės interesams, jos įvaizdžiui pasaulyje.

REKLAMA

Kaip rasti ribą tarp  lojalumo valstybei ir valstybės politiką vykdančių valdžios institucijų? Ką nors nutylėti dėl valstybės intereso? „Na jau ne - taip jau mes gyvenome, tai sovietiška“, - piktai sušuks plunksnos broliai. Bet, brangieji, lojalumas valstybei – vienas iš pilietiškumo bruožų ...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trys problemos, dėl kurių susitarti nebus lengva, trys klausimai, kuriems kol kas neturim aiškių atsakymų. Jei esame pasiryžę kelti šiuos klausimus kasdien, atrinkdami naujienas ir pirmųjų puslapių herojus, vadinasi, mums ir jums žiniasklaidoje jau norisi  naujo prieskonio, madingu, bet prasmingu vardu – pilietiškumas.

Ieškokite ir rasite?

Autorė yra Strateginių komunikacijų centro direktorė.

 

Šis tekstas yra „Projekto Ž“ dalis.

Projekto rengėjai - Lietuvos žurnalistikos centras

Projekto rėmėjai - Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų