Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas padarė preliminarią išvadą, kad šiam prietaisui turi būti taikomi tokie patys reklamos apribojimai, kaip ir tabako gaminiams, tačiau galutinį sprendimą departamentas priims išklausęs verslo atstovų paaiškinimus.
„Kaltinimo esmė – kad tam tikri veiksmai, reklamuojant prietaisą, yra vertinami kaip galimai paslėpta tabako gaminių reklama“, – BNS trečiadienį sakė departamento Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Jurgis Kazlauskas.
„Pagal gautus pranešimus atliktas tyrimas, surašytas protokolas dėl galimai padaryto įstatymo pažeidimo. Byla bus nagrinėjama ir išklausius kitos pusės argumentus dėl suformuluoto protokole galimo įstatymo pažeidimo, bus sprendžiama, ar įstatymo pažeidimas yra padarytas“, – pridūrė jis.
J. Kazlausko teigimu, bylos nagrinėjimas turėtų įvykti maždaug per mėnesį.
Tabako gamintojai tikina įstatymų nepažeidę, bet plačiau tyrimo nekomentuoja.
„Mes žinome apie Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento pradėtą tyrimą, bet kadangi procedūros dar nėra baigtos, nelabai norime komentuoti. Bet mūsų įsitikinimu, mūsų visa veikla atitinka galiojančius teisės aktus ir tikimės, kad greitu laiku pasinaudosime proga pateikti savo paaiškinimus ir požiūrį departamentui pagal nustatytas procedūras“, – BNS sakė „Philip Morris Baltic“ korporatyvinių reikalų vadovas Lietuvai Kęstutis Straigis.
Apie „Philip Morris“ gresiančią baudą trečiadienį pirmoji pranešė naujienų agentūra „Reuters“. Anot agentūros, nors maksimali bauda siekia tik 2896 eurus, bet byla gali turėti toli siekiančias pasekmes, jei tarnybos kitose šalyse paseks jų pavyzdžiu.
„Reuters“ pranešime teigiama, kad Lietuvos tarnyba ginčija „Philip Morris International“ teiginį, jog IQOS prietaisas yra elektroninis produktas, todėl neturi būti reguliuojamas, kaip tabako gaminys.