Šiauliečiai dabar gali didžiuotis ne tik vienu moderniausių šalyje beveik šešiolikos kilometrų greitkeliu iš Šiaulių į Radviliškį, bet ir erdviu pėsčiųjų bei dviračių taku ties šiuo aplinkkeliu, tarp Aleksandrijos ir Bertužių gyvenviečių.
Žmonių patogumui ir saugumui Šiaulių regione pastaraisiais metais nutiestas ne vienas pėstiesiems ir dviratininkams skirtas takas.
Takas prie greitkelio
Kas galėtų paneigti, kad Šiauliai nėra dviračių ir dviratininkų miestas? Būtent jų ir pėsčiųjų takams atnaujinti arba įrengti pastaraisiais metais skiriama vis daugiau dėmesio.
Pavasarėjant retas dviratininkas nesusigundo išsitraukti savo dviratę transporto priemonę ir pasileisti kartu su vėju. Kad tokia kelionė būtų maloni, būtinas lygus ir platus dviračių takas.
Užmeskime akį į Šiaulių pašonėje esančią Aleksandrijos gyvenvietę. Dabar jos gyventojai gali džiaugtis naujutėlaičiu dviračių ir pėsčiųjų taku, visiškai atskirtu nuo „Šiaulių krašte“ ne kartą pagirto modernaus greitkelio.
Iš tolo matyti nuo Bertužių kaimo link Šiaulių miesto pėsčiųjų taku ateinančios dvi moterys, viena stumia vaikučio vežimėlį. Susipažįstame.
Kairių gyventojos Solveiga ir Ieva į miestą pirmąkart eina pėsčiomis, juokiasi nusprendusios išbandyti naująjį pėstiesiems skirtą taką. Jis – erdvus, todėl moterims nereikia saugotis pro šalį prašvilpiančių dviratininkų.
Aleksandrijos kaimo gyventoja Birutė Bitaitienė naujuoju pėsčiųjų taku kasdien po kelis sykius išeina pasivaikščioti su keturkojais augintiniais. Moters teigimu, naujas įrengtas takas pėstiesiems ir dviratininkams labai patogus.
„Senasis duobėtas takas buvo tik gal kokio metro platumo, todėl pėstieji, prasilenkdami su dviratininkais, turėdavo vis trauktis į šoną“, – sako ponia Birutė.
Viskas – eismo dalyvių saugumui
Susisiekimo ministerijos iniciatyva modernizuojant Lietuvos kelius ypatingas dėmesys skiriamas eismo saugai. Tuo tikslu prie magistralinio kelio Panevėžys--Šiauliai, Aleksandrijoje, ir įrengtas dviejų metrų pločio ir 477 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas su betono trinkelių danga.
Pasak minėtą dviračių ir pėsčiųjų taką įrengusios Šiaulių UAB „Šiaulių plentas“ technikos direktoriaus pavaduotojo Vaido Varno, Aleksandrijoje, kairėje kelio pusėje, saugumui užtikrinti takas nuo magistralinio kelio atskirtas apsauginiu atitvaru.
Magistralinio kelio kairėje pusėje įrengtas pustrečio metro pločio asfaltbetonio dangos pėsčiųjų dviračių takas, kuris atskiruose kelio ruožuose sutapdintas su jungiamuoju keliu ir jungia Šiaulių bei Radviliškio miestus.
„Apjungiamuosiuose keliuose, kur kartu su transportu vyksta ir pėsčiųjų bei dviračių eismas, greičio apribojimui užtikrinti įrengti keturi daliniai, trapecinės formos, greičio mažinimo kalneliai“, – sakė V. Varnas.
Pasak direktoriaus pavaduotojo, įrengtų takų su asfaltbetonio danga pritaikyta mechanizuotai priežiūrai.
Naujasis dviračių takas nutiestas įgyvendinant projektą „Transeuropinio tinklo kelių E85 (Vilnius–Lyda) ir E272 (Vilnius–Panevėžys–Šiauliai–Palanga) plėtra. Kelio Panevėžys–Šiauliai ruožo Šiauliai–Radviliškis rekonstrukcija (II etapas)“. Įgyvendinant šį 133 milijonai litų vertės projektą buvo ne tik rekonstruotas kelio ruožas, bet ir nutiestas modernus Kairių aplinkkelis bei dviračių takas. Šiam projektui suteikta 87,7 milijono litų Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama.
Į pagalbą sodininkams
Dar savaitė kita, ir į Šiauliuose, Vyturių gatvėje, esančias sodų bendrijas automobiliais, autobusais, dviračiais ir pėsčiomis sugužės sodininkai.
Būtent dviratininkų ir pėsčiųjų laukia staigmena: jų saugumui ir patogumui Europos Sąjungos lėšomis palei visą Vyturių gatvę nutiestas modernus pėsčiųjų ir dviračių takas.
„Šiaulių krašte“ ne kartą rašyta, jog žmonių šioje kelio atkarpoje metai iš metų tykojo eismo pavojai – nesant pakelės, pėstieji į sodą arba iš jo būdavo priversti keliauti tiesiog važiuojamąja kelio dalimi, vadinasi, kildavo pavojus žmonių sveikatai ar net gyvybei.
Inovacijos Vyturių gatvėje
Baigiamu pėsčiųjų ir dviračių taku Šiauliuose, Vyturių gatvėje, „Šiaulių plento“ specialistai taip pat labai džiaugiasi – vien jau todėl, kad jis turėtų užtikrinti žmonių saugumą.
Pavojingesnėse vietose pėsčiųjų dviračių takas atskirtas nuo gatvės apsauginiais atitvarais.
Ties grioviais bus įrengti pėsčiųjų turėklai.
Šis pėsčiųjų dviračių takas kerta Bačiūnų gatvę ir toliau visame ruože įrengtas dešinėje Vyturių gatvės pusėje. Ties Bačiūnų ir Vyturių gatvių sankryža įrengta iškili pėsčiųjų perėja per Bačiūnų gatvę.
Šalia pėsčiųjų ir dviračių tako įrengta žmonių su negalia poilsio aikštelė su suoleliais. Taip pat įrengtos dvi poilsio aikštelės dviratininkams.
„Kiekvienoje tokioje aikštelėje bus įrengtos stoginės, suoliukai, dviračių stovai“, – gražius planus pristatė V. Varnas. – Viskam įrengti naudojamos vandalizmui atsparios medžiagos.“
Minėti darbai atliekami įgyvendinant beveik 2,6 milijono litų vertės projektą „Viešojo transporto infrastruktūros modernizavimas Šiaulių mieste“, kuriam skirta apie 2,1 milijono litų Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama.
Justė BUDINAITĖ