• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šią ypač karštą vasarą transporto srautus ir kelius valdančios institucijos nesiryžo imtis radikalių priemonių, kad palengvintų važiuojančiųjų dalią bei apsaugotų nuo nuniokojimo kelius, - stabdyti sunkiasvorių automobilių srautų ar kelio remonto darbų perkelti į nakties metą, rašo "Lietuvos žinios".

REKLAMA
REKLAMA

Sparčiai daugėjant automobilių šalies keliuose smarkiai padidėjo ir sunkiojo transporto srautai. Kelininkai ir transporto specialistai buvo tiesiog užklupti tokio spartaus didėjimo. Vien automagistralėje "Via Baltica" nuo 2000-ųjų eismas tapo daugiau kaip dvigubai intensyvesnis. Antai per beveik dvejus metus kelyje Kaunas-Utena-Daugpilis automobilių srautas padidėjo 58 procentais.

REKLAMA

Būta atvejų, kai ne tik dėl žmonių saugumo, bet ir dėl kelio dangos kaitriausiomis vasaros dienomis (termometro stulpeliui peršokus 25 laipsnių padalą) kai kuriose šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, būdavo ribojamas sunkiasvorio transporto eismas.

Tačiau sunkiasvorio transporto eismo ribojimą savaitgaliais Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinio direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius laiko kraštutine priemone. Tai transporto verslui esą neštų didelius nuostolius, kurie visų pirma susidarytų ne dėl nepervežtų krovinių ar vėlavimo.

REKLAMA
REKLAMA

Lenkijoje krovininio transporto eismas apribotas visą savaitgalį nuo penktadienio 13 val. iki sekmadienio 22 valandos.

Tokie ribojimai savaitgaliais egzistuoja ir Vokietijoje, tačiau ne dėl kelių būklės. Jie sietini su šioje šalyje galiojančiais reikalavimais, reglamentuojančiais darbą poilsio dienomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos transporto specialistai siūlo geresnį sprendimą, negu tiesiog imti ir uždrausti savaitgaliais važiuoti sunkiasvoriam transportui.

Pasak R.Gradausko, priimtiniausias sprendimo būdas būtų apriboti sunkiasvorio transporto eismą penktadieniais ir sekmadieniais nuo 15 iki 22 valandos. Esą būtent tokiu metu intensyviausias eismas būna dėl daug išvykstančiųjų savaitgaliui ir vėliau - grįžtančiųjų namo. Visgi net ir šio lankstaus sprendimo iki šiol nepasiryžtama įgyvendinti.

REKLAMA

Nors kelininkų darbai taip pat sugadina nemažai nervų vairuotojams, kelius remontuoti vasarą neišvengiama. Tinkamiausias metas atlikti šiuos darbus dėl mūsų šalies klimato sąlygų neilgas - gegužės-spalio mėnesiai. Per šį laikotarpį geriausia platinti ir tobulinti asfaltbetonio dangas, remontuoti tiltus ir viadukus.

REKLAMA

"Jeigu kelio remonto darbai būtų atliekami tik naktį, trečdaliu padidėtų jų kaina. Reikėtų statyti apšvietimo įrenginius bei atlikti papildomus darbus, garantuojančius žemės darbus atliekančių darbuotojų saugumą", - sako P.Tekorius.

Pasak l.e.p. vyriausiojo valstybės darbo inspektoriaus Petro Abaravičiaus, dėl naktimis atliekamo kelio remonto darbų Valstybinė darbo inspekcija (VDI) neturėtų jokių prieštaravimų, jeigu viskas atitinka Darbo kodekse nurodytus reikalavimus - pradedant papildomais darbdavio įsipareigojimais darbuotojams, pavyzdžiui, mokėjimu už darbą naktimis, ir baigiant sveikatos tikrinimu - ar žmonių sveikata atitinka darbo naktimis sąlygas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų