Vilniaus dviračių keliai turėtų būti asfaltuoti, ištisiniai, o ne fragmentiški, turėtų atsirasti daugiau vietų, kur būtų saugu dviratį palikti, teigia specialistai.
Ketvirtadienį Vilniaus miesto specialistai ir atsakingi pareigūnai susitiko su tarptautinio projekto "Velomanija 2009 Vilnius" dalyviais, atstovaujančiais Europos jaunimo ir nevyriausybinėms organizacijoms, ir kurių veikla susijusi su aplinkosaugos, ekologinių transporto priemonių naudojimu ir populiarinimu.
Susitikimo metu svečiai susipažino su Vilniaus dviračių transporto infrastruktūros plėtra ir sostinėje planuojama dviračių nuomos savitarnos sistema, projekto dalyviai pateikė pastabas ir pasiūlymus ekologinio transporto naudojimui ir populiarinimui Vilniuje.
Pasak projekto dalyvių, miesto centro dviračių infrastruktūra turėtų būti integracinė (suvedanti), o ne išskirianti transporto priemones. Šiam tikslui pasiekti jie siūlo sulėtinti eismą, įrengti zonas be automobilių. Miesto dviračių keliai turėtų būti asfaltuoti, ištisiniai, o ne kaip šiuo metu daug kur fragmentiški, nutrūkstantys. Be to, važiuojantiems dviračiais trūksta vietų, kur būtų saugu palikti dviračius. Taip pat turėtų būti centralizuotas dviračių registras, ištisiniai dviračių takai lygia, nenutrūkstančia danga bei galimybė gabenti dviratį visuomeniniu transportu.
Kaip jau ELTA skelbė, Vilniuje nuo kitos vasaros pradžios pradės veikti dviračių nuomos savitarnos sistema. Maždaug 20 dviračių nuomos punktų bus išdėstyta miesto centre, senamiestyje, Žvėryne ir Žirmūnuose.
Nuo 3 iki 5 mln. litų kainuosiančiam projektui numatomi du alternatyvūs finansavimo šaltiniai: lėšos, gautos iš rinkliavos, skirtos Senamiesčio apsaugojimui nuo nepageidaujamų automobilių srauto, arba už lauko reklamą gaunamos pajamos.
Dviračiais miesto centre galės naudotis visi vilniečiai ir miesto svečiai nuo 14 metų, įsigiję specialią identifikavimo kortelę. Numatoma, kad pirmasis nuomos pusvalandis gali kainuoti litą arba du.
Pasak mero Viliaus Navicko, dviračių nuomos sistemą sėkmingai įdiegus miesto centre, vėliau ji galėtų būti išplėsta ir į atokesnius rajonus. Dviračių nuoma bus apsaugota nuo vagysčių ir vandalizmo atvejų, nes nuomos punktai ir dviračiai bus apdraudžiami, taip pat apsaugoti tam skirtomis techninėmis priemonėmis.
Briuselyje pirmasis dviračio nuomos pusvalandis kainuoja pusę euro, Paryžiuje ir Lione - 1, Stokholme - 2 eurus. Kokia kaina galėtų būti Vilniuje- dar neaišku.