Nuo kitų metų sausio 1 d. gyventojai dėl asmens tapatybės kortelės ir paso išdavimo ar keitimo galės kreiptis į tą įgaliotą instituciją, į kurią jiems tai padaryti bus patogiausia.
Atsižvelgiant į gyventojų poreikius, ketvirtadienį Seimas priėmė tai numatančias Asmens tapatybės kortelės ir Paso įstatymų pataisas.
Pagal šiuo metu galiojančias įstatymų nuostatas, pilietis, gyvenantis Lietuvos Respublikoje, dėl paso ar tapatybės kortelės išdavimo ar keitimo turi atvykti į įgaliotą instituciją pagal gyventojų registre įrašytą jo gyvenamąją vietą.
Kaip teigė projekto rengėjas Seimo narys Vytautas Grubliauskas, toks nustatytas gyvenamosios vietos reikalavimas sukelia daug nepatogumų asmenims, kurių oficialiai deklaruota gyvenamoji vieta yra viename mieste, o tuo tarpu jie jau ilgą laiką gyvena kitame mieste, neturėdami galimybės pakeisti gyvenamosios vietos deklaracijos duomenų. Todėl, pasak jo, tokiems asmenims tenka vykti į kitą miestą, patiriant papildomų išlaidų, tik tam, kad galėtų kreiptis dėl paso ar asmens tapatybės kortelės išdavimo ar keitimo.
Nuo 2010 m. sausio 1 d., kai įsigalios Seimo priimtos įstatymų pataisos, gyventojai galės išvengti tokių nepatogumų.