Už tokį sprendimą balsavo 6 komisijos nariai, prieš – vienintelis narys, konservatorių į VRK deleguotas Vilius Semeška, BNS patvirtino VRK pirmininkė Laura Matjošaitytė. Komisija aiškinosi nuo 2011-ųjų vykstančios akcijos detales – jos metu autobusiukas su LVŽS simbolika ir R. Karbauskio, kaip akcijos globėjo, vardu kvietė gyventojus nemokamai pasitikrinti dėl prostatos vėžio.
„Komisija neturi duomenų, kad autobusiuko grafikas derintas su vykstančiais rinkimais, su kampanijomis, kad visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie projektą nei „valstiečiai“, nei R. Karbauskis nėra minimi, arba minimi, bet tai nėra akcentuojama“, – BNS sakė L. Matjošaitytė.
„Komisija nusprendė, kad tokiu autobusiuko apipavidalinimu siekiama informuoti apie projektą, jo partnerius, globėją, bet ne reklamuoti „valstiečių“ ar R. Karbauskio, ir kad autobusiuko vykdoma veikla, skelbiama informacija nėra politinė reklama“, – pridūrė ji.
Pati komisijos pirmininkė sako, jog VRK administracijos pateikti argumentai ją įtikino.
Pasak L. Matjošaitytės, VRK nariai įvertino tai, kad projektas vykdomas nuo 2011 metų, nuo 2013 metų LVŽS skleidžia informaciją savo interneto svetainėje, o LVŽS nariai savivaldybėse prie akcijos prisideda savanoriškai, yra projekto partneriai, o ant akcijos autobusiuko matomas LVŽS logotipas „nėra labiau išryškintas, nei kitų projekto partnerių“.
Anot jos, įvertinta ir V. Semeškos pateikta informacija, kad akciją remia „Agrokoncernas“.
„Tačiau komisijos nariai, įvertinę, kad tai nėra politinė reklama, toliau nesigilino į finansavimą“, – paaiškino L. Matjošaitytė.
Kaip skelbia naujienų portalas 15min.lt, vien 2017-2018 metais, VRK duomenimis, „Agrokoncernas“ akcijai „Saugokime vyrus“ organizuoti išleido 350 tūkst. eurų.
VRK liepą yra pripažinusi, jog atskiri televizijos serialo „Naisių vasaros“ epizodai laikytini reklama – sprendimą LVŽS apskundė teismui.