„Tai nėra prašymas išspręsti problemą visiems neįgaliesiems, jie gali važiuoti kaip ir visi žmonės, nes sukontroliuoti bus neįmanoma – praktiškai bet kas galės važiuoti“, – pareiškė Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininkė.
Pasak jos, užtektų, kad A juosta galėtų važiuoti specialus transportas, gabenantis neįgaliuosius.
„Yra tam tikros įstaigos, kurios paveža žmones su negalia: vaikus rytais į mokyklas arba suaugusius į dienos centrus. Jų veža daug, iš viso Vilniaus, autobusiukų nedaug. Jiems labai svarbu vykti būtent A juosta. Ir klausimas, ar A juosta leisti dar kažkam vykti, ar rasti būdą tuos autobusiukus prilyginti maršrutiniam transportui“, – kalbėjo parlamentarė.
Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, dar šių metų pirmą ketvirtį ketinama pateikti visuomenei svarstyti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, tarp kurių bus du pasiūlymai dėl važiavimo A juostomis. Ketinama numatyti dvi A juostas – paprasta važiuotų viešasis maršrutinis transportas, o „A plius“ – taksi, elektromobiliai ir neįgalieji.
Ministro teigimu, KET pakeitimai būtų platesnės viešojo transporto sistemos reformos dalimi. Joje taip pat bus siekiama, kad traukinių grafikai būtų derinami su tolimojo reiso autobusų grafikais.
Anot M. Skuodžio, šių metų pirmąjį ketvirtį planuojama parengti memorandumą, numatantį viešojo transporto infrastruktūros pritaikymo žmonėms su specialiaisiais poreikiais gaires, o konkretus planas atsiras iki trečiojo ketvirčio pabaigos. Tokį memorandumą bus kviečiami pasirašyti privataus sektoriaus, taip pat valstybinių institucijų bei įstaigų atstovai.