• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo narys Antanas Matulas kreipėsi į generalinį prokurorą ir teisingumo ministrą, prašydamas ginti viešąjį interesą bei nutraukti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos televizijoms taikomas sankcijas dėl sporto varžybų metu matomų alkoholinių gėrimų prekių ženklų.

REKLAMA
REKLAMA

Konservatorius A.Matulas generalino prokuroro Algimanto Valantino prašo ginant viešąjį interesą kreiptis į teismą, kad nebūtų klaidingai interpretuojamas Alkoholio kontrolės įstatymas.

REKLAMA

„Daugelio valstybinių institucijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovų nuomone, vadovaujantis galiojančio Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatomis nereikėtų bausti už alkoholinių gėrimų prekių ženklus, atsitiktinai matomus visuomenės informavimo priemonėse sporto varžybų ir kitų masinių renginių metu“, - pažymima A.Matulo raštuose ministrui Petrui Baguškai ir genereliniam prokurorui.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo šių metų sausio visų alkoholinių gėrimų reklama per televiziją draudžiama. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų TV3 ir LRT.

Parlamentarai dabar galiojantį įstatymą nori keisti. Seimo valdybos sudaryta darbo grupė, analizuojanti silpno alkoholio reklamos transliavimo pataisas ir iki balandžio 1-osios turinti pateikti naujus pasiūlymus, galutinį savo sprendimą žada paskelbti po Velykų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kol kas darbo grupėje yra parengti du pataisų dėl alkoholio reklamos transliavimo variantai.

Vienas jų siūlo ir toliau drausti alkoholio reklamą nuo 6 val. iki 23 valandos.

Tačiau šio draudimo siūloma netaikyti natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams, kurių stiprumas neviršytų 13 proc., o taip pat šiuos gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams ir prekių ženklams, matomiems sporto, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo, kitų masinių renginių vietose ir matomiems šių renginių transliacijų ir retransliacijų metu.

REKLAMA

Alkoholio reklama siūloma nelaikyti viešos informacijos, pateikiamos filmuose, serialuose, televizijos ir radijo laidose, kai už jos skleidimą nebuvo apmokėta ar kitaip atlyginta ir tokia informacija neturi alkoholio reklamos tikslų.

Siūloma leisti ir netiesioginę reklamą - kai ant sportinės aprangos, avalynės ar kitos sporto atributikos pateikiami alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimai ar jų prekių ženklai.

REKLAMA

Masinių renginių metu siūloma leisti pateikti renginį, jo dalyvius ar renginio transliavimą remiančių alkoholio gamintojų prekės ženklus.

Kitu variantu siūloma uždrausti prekybą alkoholiu naktį (nuo 24 iki 6 val.), o stipriųjų gėrimų reklamą per televiziją ir radiją leisti artimiausius penkerius metus transliuoti nuo 22.30 val. iki 6 val. ryto, bet šis draudimas nebūtų taikomas alui iki 5,5 proc. stiprumo ir vynui iš šviežių vynuogių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiame variante numatyta, kad transliuotojai privalėtų sukurti ir nuo 18 val. iki 23 val. transliuoti socialinę reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo keliamą žalą.

Tokiai reklamai sukurti ir transliuoti siūloma skirti ne mažiau kaip 10 proc. metinių pajamų, kurias transliuotojas gautų už alkoholio reklamos transliavimą, o reklamos turinys turėtų būti suderintas su Vyriausybės įgaliota institucija.

REKLAMA

Taip pat siūloma leisti netiesioginę alkoholio reklamą - kai ant sportinės aprangos, avalynės ar kitos sporto atributikos pateikiami alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimai arba jų prekių ženklai.

Tačiau nuo nuo 2013 metų sausio 1-osios siūloma alkoholio reklamą uždrausti visose visuomenės informavimo priemonėse, taip pat būtų draudžiama išorinė alkoholio reklama.

Alkoholio reklamą nuo minėto termino siūloma uždrausti švietimo ir mokslo, visose sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje, degalinėse ir jų teritorijose, išskyrus jose esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas bei ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų