„Pasirinktas Viešosios policijos rinktinės „Vytis“ būdas – korupcinė schema“, - teigia Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų pirmininkas Vytautas Bakas.
Jei jau politikai nusprendė išardyti pajamas nešančią valstybės struktūrą, t. y. apsaugą vykdančius Viešosios policijos rinktinės „Vytis“ padalinius ir atiduoti į privačias rankas, tai turi būti daroma skaidriai, ir tik tokiu būdu, kad pati valstybė gautų naudą, kuri galėtų būti skirta kitoms reikmėms.
Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo nuomone, esant sunkiai situacijai šalyje, Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ teikiamų komercinės apsaugos paslaugų atsisakymas neracionalus, ekonomiškai nepagrįstas, pažeidžiantis ne tik privačius atleidžiamų darbuotojų interesus, taip pat ir viešąjį interesą. Dėl pasirinkto Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ pertvarkymo būdo Valstybė patirs žalą, kai tuo tarpu Valstybės biudžetas galėtų gauti kelias dešimtis milijonų litų kasmet. Komercinių apsaugos paslaugų teikimas nekainuoja mokesčių mokėtojams ir atneša papildomų pajamų policijai, per metus apie 25 mln.Lt. Dalis šių lėšų skiriama policijos komisariatams. Netekusi jų policijos sistemai reikės skirti papildomų lėšų iš Valstybės biudžeto arba ieškoti vidinių rezervų Tikėtina, kad lėšų už komercinių paslaugų teikimą netekimas sukels dar vieną atleidimų bangą policijos sistemoje pasibaigus tokiai reformai. Dėl neišspręsto finansavimo klausimo policijos sistemoje gali tekti atleisti dar iki 200 žmonių.
Profesinės sąjunga nesutinka, kad apsaugos funkcija yra nebūdinga policijai. Tai, kas būdinga policijai apsprendžia visuomenė, kaip policijos paslaugų naudotoja, o ne dogmatiškas institucinis požiūris. Tačiau, jei jau politikai nusprendė išardyti pajamas nešančią valstybės struktūrą, t. y. apsaugą vykdančius policijos padalinius ir atiduoti į privačias rankas, tai turi būti daroma skaidriai, ir tik tokiu būdu, kad pati valstybė gautų naudą, kuri galėtų būti skirta kitoms reikmėms. O ne priešingai, kaip daroma dabar – patirtų nuostolius. Visiškai logiška, kad milijonus pelnus nešanti sritis gali būti viešai restruktūrizuojama ir privatizuojama skelbiant aukcioną ir pan. O gauti dešimtys milijonų litų skiriami policijos pareigūnų ir kitų darbuotojų įdarbinimui ar socialinėms išmokoms. Pasirinkus skaidrų apsaugos funkcijų atsisakymo variantą, valstybė galėtų išvengti pareigūnų ir darbuotojų atleidimo bei gauti pajamų ir jas nukreipti lėšų stokojantiems pasieniečiams, policininkams, ugniagesiams.
„Akivaizdu, kad šiuo atveju Vyriausybė ir ministras Palaitis ne tik dovanoja privatiems verslininkams 30 mln. pajamas kasmet generuojančią valstybės struktūrą, bet ir dar netiesiogiai dotuoja milijonais litų šio pelningo verslo perėmėjus prisiimdama prievoles finansuoti išmokas atleidžiamiems darbuotojams. Toks už šią pertvarką atsakingų politikų elgesys yra nesuderinamas su valstybės interesais ir vertas, kad į procesą įsitrauktų prokurorai,“ - mano NPPSS pirmininkas Vytautas Bakas.
Suprantame, kad sprendimus dėl funkcijų, kurias turi vykdyti policija turi priimti politikai, tačiau politikai ir valdininkai privalo pasirūpinti, kad pats šios funkcijos perdavimo procesas būtų atliktas taip, kad valstybė, gautų kuo daugiau pajamų iš privatizuojamų viešųjų paslaugų, jei jos generavo pelną.“
„Tai, jog Vidaus reikalų ministras R. Palaitis nesiima priemonių stabdyti žalą visuomenei darančią policijos pertvarką, galima paaiškinti tik tuo, kad naudojantis proga įgyvendinama dar viena korupcinė schema“, - teigia NPPSS pirmininkas Vytautas Bakas.
Dėl pertvarkymų viešosios policijos rinktinėje „Vytis“ Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas kreipėsi į Ministrą Pirmininką, Seimo pirmininką, Seimo komitetų vadovus, prašydamas atidėti pertvarkymus bei darbuotojų atleidimus, kol šis klausimas bus apsvarstytas ir galutinai išspręstas Seime.
Lietuvos policijos profesinė sąjunga, savo ruožtu, kreipėsi į Generalinį komisarą ir, siekiant visapusiškai išnagrinėti pertvarkymų keliamas grėsmes, paprašė skubos tvarka atlikti policijos vykdomos komercinės apsaugos funkcijos auditą ir apskaičiuoti, kokia žala bus padaryta valstybei, jei šios funkcijos bus atsisakyta.