„Su kuo galima buvo bendrauti, jau buvo šiek tiek šnektelta, mūsų tyrėjai pasikalbėjo. Pirminiais duomenimis, iki smūgio į žemę lėktuve nebuvo kilęs gaisras, uždūminimas ar kažkas kita, kol kas tokių dalykų nėra“, – specialioje TV3 laidoje pirmadienio vakarą kalbėjo Lietuvos policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas.
Vis tik jis pažymėjo, kad nukentėjusieji oficialiai šiuo metu dar nėra apklausti.
LRT laidoje „Dienos tema“ generalinis komisaras sakė, kad „kažkiek pavyko pabendrauti“ su orlaiviu skridusiu Lietuvos piliečiu, tuo metu su antruoju pilotu ispanu ir Vokietijos piliečiu nėra paprasta bendrauti, nes jų būklė sunki.
„Panašu, kad skrydis vyko rutinine eiga ir tiesiog įvyko smūgis į žemę“, – nacionaliniam transliuotojui nurodė A. Paulauskas.
Nacionalinio krizių valdymo centro (NKVC) vadovas Vilmantas Vitkauskas TV3 eteryje patvirtino įgulą neliudijant, kad incidentas būtų galėjęs kilti dėl degimą inicijuojančių įrenginių.
„Tiek įgula, tiek iš tų duomenų, kuriuos turime šią minutę, tokios informacijos nėra“, – teigė jis.
Juodąsias dėžes tikisi rasti antradienį
Pasak N. Vitkausko, lėktuvo juodosios dėžės dar yra įvykio vietoje, jos nedešifruotos.
„Yra tam tikri etapai, kada prieisime prie tų dėžių, jų išėmimo ir dešifravimo, vyksta viskas pagal tam tikrą procesą, šiame etape dar to nėra padaryta“, – sakė NKVC vadovas.
Tuo metu A. Paulauskas LRT tvirtino manantis, kad antradienis yra „ta diena, kai savirašiai bus išimti ir atiduoti dešifravimui“.
„Vėlgi, mes tokių kompetencijų neturime, civilinės aviacijos ekspertai tą atlieka. Tai tikrai dar rytoj laukia ilga darbinga diena“, – nurodė generalinis komisaras.
Pasak Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų skyriaus vadovo Lauryno Naujokaičio, lėktuve yra du savirašiai, populiariai vadinami juodosiomis dėžėmis: skrydžio duomenų savirašis, įrašantis visus orlaivio duomenis, tarp jų greitį, aukštį, vairų atsilenkimo kampus, ir kabinos pokalbių savirašis, įrašantis įgulos pokalbius.
„Labai imlus laikui darbas“
Generalinio komisaro teigimu, įvykio vietoje dirba virš 20 ekspertų iš įvairių Lietuvos miestų, jie atlieka skenavimą, nuolaužų apžiūrą, atitvėrimus. Pasak A. Paulausko, ekspertai lėktuvo sudužimo vietoje, tikėtina, dirbs iki savaitės.
„Manau, (...) gali trukti iki savaitės įvykio vietos apžiūra, visų galimų įrodymų užfiksavimas, orlaivio detalių surinkimas, gabenimas į angarus tolesniam saugojimui ir panašiai. Tai yra labai imlus laikui darbas“, – TV3 televizijai pabrėžė generalinis komisaras.
Anot jo, nėra informacijos, kad lėktuvo autopiloto įvestį ir skrydžio trajektoriją galėjo paveikti antžeminės įrangos gedimas ar elektromagnetiniai trikdžiai, susiję su kibernetiniu įsilaužimu.
„Tokios informacijos nėra ir šiandien tikimybę, kad taip galėjo įvykti, mes vertiname kaip labai žemą, bet tai nereiškia, kad netikrinsime, žinoma, kad tyrimo metu bus ta versija patikrinta“, – kalbėjo A. Paulauskas.
Vilniuje prie oro uosto pirmadienio rytą nukritus DHL krovininiam orlaiviui, kuriuo skrido keturių žmonių įgula, žuvo Ispanijos pilietis, dar vienas ispanas, taip pat vokietis ir lietuvis buvo sužeisti. Antro Ispanijos piliečio būklė yra kritinė.
Lėktuvas kliudė namą, kuriame buvo 13 žmonių, tačiau visi gyventojai išsigelbėjo, jie apgyvendinti viešbutyje.
Sostinės policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimų transporto priemonių ar kelių netinkamos priežiūros bei tarptautinių skrydžių taisyklių pažeidimų, savo tyrimą atlieka ir aviacijos saugos specialistai bei DHL.
Nacionalinio krizių valdymo centro vadovas Vilmantas Vitkauskas BNS anksčiau pirmadienį sakė pareigūnus neturint duomenų apie tai, kad gaisras orlaivyje būtų kilęs iki smūgio į žemę ar kad jo pilotai būtų buvę suklaidinti GPS signalų trikdymo.
Sudužęs lėktuvas „Boeing 737“ priklausė Ispanijos oro bendrovei „Swift Air“, jį siuntų gabenimui naudojo DHL. Orlaivis skrido iš Vokietijos miesto Leipcigo.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!