,,Aerosmith“ koncerto išvakarėse prie Kempinskio teko stebėti ir kitokius žmones, kurių Bentley ,,kukliai“ glaudėsi prie viešbučio kelkraščio. Abejingais, ironiškais žvilgsniais jie žvelgė į mūsų vargšus melomanus, pačius amerikiečių muzikantus. Galbūt viešbuty ar mieste jie sprendė milijoninės reikšmės reikalūs, kas jiems ta muzika. Pagaliau iš jų ,,dosnių rankų“ galbūt gaunami pinigai meno projektams. Tik va šypsnį sukėlė jų klausoma muzika... Dabar internete galima rasti keistus žodžius - ,,Globalinis prediktorius“ (skleidėjas) - tai tas, kuris valdo mūsų Žemelę, sprendžia, kas valdys, ką žmonės turi žinoti, skaityti, klausyti. Iš įvairių žymių muzikantų biografijų, veiklos aprašymų, galima sužinoti įdomių dalykų: Elvis Presley gerą dešimtmetį negalėjo groti savo muzikos, nes jo prodiuseriai jį vertė filmuotis (kaip dabar žinome ir beverčiuose filmuose). Grupei ,,Bon Jovi“ prodiuseriai pasakė tiesiai-šviesiai: ,,Jei grosite tai, ką dabar grojate, tai New Jersey‘e ir liksite“. A. Andersen (,,Royal Hunt“ lyderis) viename interviu kalbėjo: „Po 1990-ųjų daugelis roko grupių, grojusių melodingą, klasikinį roką, staiga atsidūrė sąrašų paskutinėse pozicijose. Ir niekas daugelio nevertė nusikirpti plaukų, pakeistį išvaizdą, įvaizdį.“
Tiesiog be tų pasikeitimų būtų nebeįmanoma tęsti veiklą. Ne visi žino, kad ,,The Beatles“ veiklos metais veikė visas institutas, kuris rūpinosi visa jų veikla. Gal nedaugelis žino ir tai, kad yra ir toks legendinis Desmond Child, parašęs pagrindines dainas tokioms grupėms, kaip ,,Aerosmith“, ,,Kiss“, ,,Bon Jovi “, Alice Cooper ir kt. Bon Jovi pasakojo, kad jam rašant jiems dainą, iškilo sunkumų kuriant vieną dainos dalį. Tada buvo iškviestas kitas ,,D. Child“ ( tokių vietų specialistas ) - ir jie dirbo atskiroje studijoje tol, kol buvo pasiektas norimas rezultatas.
Tai kas gi ta šiuolaikinė muzika – manipuliavimo priemonė? Įdėti pinigai revoliuciniams pasikeitimams, vėliau, kad jų srautas nesustotų, buvo paversti blizgiais komerciniais stabais? Dabartinis mūsų kultūros ministras yra pasakęs: ,,Už kūrėjų norą įsiamžinti turi mokėti ne valstybė“. Kalbėta ir apie pagalbą vaikams. Gal tiems, kurie niekada nebuvo operoje ir niekada nebus? Teatrai senokai veda edukacinę veiklą, nes be jos gali būti taip, kad vieną dieną niekas nebeateis į spektaklį... Žmogus kaip esybė, manau, turi teisę tapti Žmogumi, o be kultūros, žinių šis procesas ritasi visai kita kryptimi. Gal ir toks ir yra globalinio prediktoriaus planas? Neužtenka vien tik nuodyti mus maistu, vaistais ir kitais dalykais, kad sumažėtų žmonių kiekis Žemėje. Kuo tampa žmogus be svajonių, tikslų? Ką toliau darys tos naujosios kartos, kurios jau negali atskyrti, kur yra gražu, o kur šlykštu?
Eurovizijos nugalėtojo vardą, transformuojant į rusų kalba, gaunamas žodis ,,Končit“ (manau, ir senajame sanskrite pavyktų rastį analogą), kuris reikštų ,,Baigtį“. Gal jau tikrai būtų laikas baigtį visą šią bjaurastį? Marine Le Pen : ,,Mes turime visi kovoti prieš kultūrinę degradaciją!”.
Pabaigai: mūsų tėvai, seneliai eidami į teatrus, koncertus visada pasitempdavo, pasipuošdavo - ir ne tiek sau ar aplinkiniams, kiek iš pagarbos tiems, kurių eidavo klausytis ar žiūrėti. Nuo ko dabar prasidėda Gyvenimo Teatro rūbinė ? Tai gali būti paprasti džinsai, kramtoma guma, čipsų pakelis, plastikinis alaus bokalas...
2014.05.27 Kraujas