Savaitgalį Palangos oro uoste leidosi iki šiol čia neregėto dydžio keleiviniai "Boeing" markės lėktuvai, rašo „Vakarų ekspresas“.
Penktadienį Palangos oro uoste vyko kai kuriems kurorto gyventojams paniką sukėlusios pratybos - tris valandas trukę didžiausio Baltijos šalyse keleivinio lėktuvo "Boeing 757-200" įgulų mokymai buvo spėję virsti gandais apie gresiančią katastrofą.
Šeštadienį atnaujintą šio oro uosto taką išmėgino ir "Boeing 737" - čia leidosi pirmasis pigių skrydžių aviakompanijos "Norwegian Air Shuttle" (NASH) lėktuvas.
Kitąkart informuos
Penktadienį pajūryje buvo pasklidę gandai, neva Palangos oro uoste avariniu būdu bando nusileisti lėktuvas. Pasak oro uosto direktoriaus Leono Kvietkausko, tądien netrūko skambučių, kurių "autoriai" teigė iš patikimų šaltinių oro uoste sužinoję, jog avarija ištiko lėktuvą, pilną žmonių.
"Iš tikrųjų pas mus vyko dviejų aviakompanijos "Aurela" įgulų mokymai. Žinia, ši bendrovė prieš keletą dienų parsiskraidino didžiausią Baltijos šalyse keleivinį lėktuvą "Boeing 757-200". Jei kada vėl vyks panašūs mokymai, reikės apie juos informuoti palangiškius per vietinį radiją, kad būtų išvengta nereikalingos panikos", - sakė L. Kvietkauskas.
Anot jo, mokymams Palanga buvo pasirinkta dėl to, kad čia leidžiasi kur kas mažiau lėktuvų nei Vilniuje. Apie tai, kad čia nori mokyti savo įgulas, "Aurela" oro uosto vadovybei pranešė ketvirtadienio vakare. Iš viso kilti ir leistis su naujuoju lėktuvu, kuris talpina 212 keleivių ir be sustojimo gali nuskristi iki 7 000 kilometrų, "Aurelos" įgulos mokėsi apie tris valandas.
Atsirado autobusas
Šeštadienį vakare Palangoje nusileido šiek tiek mažesnis lėktuvas - "Boeing 737", galintis gabenti iki 150 keleivių. Tai didžiausias kada nors Palangoje aptarnautas reguliariųjų keleivinių reisų lėktuvas. Jei ne pernai atlikta tūpimo - kilimo tako rekonstrukcija, Palangos oro uostas negalėtų aptarnauti tokių orlaivių.
Būtent šeštadienį aviakompanija NASH pradėjo reguliariuosius reisus iš Palangos į Norvegijos sostinės Oslo Rygge oro uostą. Pirmuoju reisu atskrido pilnas lėktuvas keleivių - 150 žmonių, o po pusvalandžio atgal į Oslą išskrido 90 keleivių.
Pasak L. Kvietkausko, kol kas NASH skraidys antradieniais ir šeštadieniais, o nuo birželio vidurio - penktadieniais ir pirmadieniais. Pastaroji korekcija padaryta atsižvelgiant į kelionių agentūrų pastabas, kad toks grafikas būtų patogus savaitgaliniam turizmui.
Pokalbininkas pasidžiaugė, kad pavyko susitarti su bendrove Klaipėdos autobusų parku (KlAP), jog ši organizuotų autobusų reisus iš Klaipėdos į oro uostą. Pastarieji yra priderinti prie skrydžių Palanga - Oslas grafiko. Autobusas išvyksta nuo "Klaipėdos" viešbučio, taip pat važiuoja pro viešbutį "Radisson SAS".
Pasak KlAP generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės, tarp jos vadovaujamos bendrovės ir oro uosto yra pasirašyta bendradarbiavimo sutartis. Jei šie nereguliarūs reisai pasiteisins, anot J. Daugininkienės, autobusai pradės kursuoti ir pagal kitų skrydžių tvarkaraštį.
"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad nuo gegužės vidurio iš Palangos aviakompanija "flyLAL" pradeda skrydžius į Dubliną ir Londoną. Šiuo metu aviakompanija SAS iš Palangos skraidina į Kopenhagą. Balandį turėtų atsirasti reisas Maskva - Kaliningradas - Palanga.
Pasak L. Kvietkausko, pernai Palangos oro uoste aptarnauta daugiau kaip 93 tūkst. keleivių. Tokius pačius srautus numatoma išlaikyti ir šiemet.
Martynas Vainorius