Statistikai suskaičiavo: lyginant pirmus penkis šių ir praėjusių metų mėnesius, vyno lietuviai prisipirko pusantro milijono litrų daugiau. Stipriųjų gėrimų – 1,2 mln. litrų daugiau. Tik alaus pardavimai labai smuko – 60 mln. litrų. Tiesa, skirtumus lėmė kovą ženkliai padidinti akcizai, ypač alui, šis brango kone puse euro. Taigi vasarį svaigalų pardavimai buvo kosminiai, didesni triskart, o po to ženkliai smuko, nes visi gėrė iš atsargų. Atsargų būta tiek, kad akcizų į biudžetą surinkta maždaug 30 mln. daugiau. Sveikatos apsaugos ministras randa kuo pasidžiaugti.
„Kas yra gerai – kaip ir buvo sakyta, valstybė nieko nepraranda, į biudžetą yra surenkama daugiau, vartojimas turėtų sumažėti. Žinoma, tiek nesumažės, kiek akcizas. Toks ir tikslas buvo“, - komentavo sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.
Prekybininkai ir aludariai lygina šių ir praėjusių metų duomenis, o jie esą rodo, kad Lietuvos verslo padėtis tragiška – šelpiame latvius ir estus.
„Pardavimai palei Latvijos ir Lenkijos sienas, iš tų mažų parduotuvyčių, mūsų alaus pardavimai yra kritę trečdaliu. Tai yra tikrai labai dideli skaičiai. (...) Jie nenustojo vartoti, kas yra blogiausia, jie tiesiog patraukė apsipirkti į Latviją ir Lenkiją“, - sako „Aludarių gildijos“ atstovas Dainius Smailys.
„Didžiausi nuogąstavimai arti pasitvirtinimo. Labai dideli kiekiai žmonių perka ne Lietuvoje, nes dramatiškas kritimas tam tikrų kategorijų gėrimų – stipriųjų, tarpinių, vyno, net ir alaus – gegužės mėnesį net matosi iš VMI duomenų“, - teigė Prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas.
Sveikatos apsaugos ministras aiškina, kad spręsti apie žmonių pirkimo ir gėrimo pokyčius dar anksti. Tačiau Vilimas tikina, kad gegužės duomenys jau turėjo atspindėti realybę. Lyginant su pernai geguže, šiemet pardavimai mažesni ir panašu, kad taip bus ir toliau.
„Kiekis, kuris užperkamas, dažniausiai per mėnesį-du išparduodamas. Reiškia, gegužės mėnesio VMI duomenys gali rodyti tendenciją. O pagal jų duomenis, tendencijos yra liūdnos“, - mano L.Vilimas.
A.Veryga atkerta, kad prekybininkai statistiką supranta kaip nori. Esą reikia lyginti šių metų duomenis, o ne praėjusių, kai alkoholis buvo pigesnis.
„Kai gamintojams patinka paaiškinti, kai reikia akcininkams pasiaiškinti, kodėl pardavimai neišaugo, sako, vasara šalta. Kai patogu pasiaiškinti, ta šalta vasara yra tinkamas momentas. Tai nedarykim tokių toli siekiančių išvadų iš tų kelių mėnesių“, - įsitikinęs ministras.
Net jeigu dalies svaigalų pardavimai mažėja, tai esą gerai.
Išsamiau žiūrėkite vaizdo įraše.