Kelią kuo skubiau norima praplatinti, nes būtent Suvalkijos atkarpoje įvyksta daug skaudžių nelaimių. Magistralė čia net praminta „mirties keliu“. Tačiau platesnės magistralės greičiausiai reikės palaukti ilgiau nei tikėtasi – statybininkai dėl liūčių darbus planuoja visai stabdyti.
Štai tokie ežerai telkšo prie magistralės „Via Baltica“, Marijampolės savivaldybės teritorijoje. Kelias čia yra rekonstruojamas – iš dviejų juostų daromos keturios.
Tačiau vieno svarbiausių šalies kelių rekonstrukcijos darbai – užstrigo. Magistralę platinanti bendrovė sako, kad dėl liūčių nepadaryta nė pusė tiek, kiek planuota.
Šiuo metu platinama 12 kilometrų magistralės atkarpa nuo Kazlų Rūdos savivaldybės teritorijos iki Marijampolės. Rekonstrukcija turėtų būti baigta kitų metų rugpjūčio gale, tačiau statybininkai abejoja, ar spės. Gali būti, kad darbų pabaiga vėluos keletą mėnesių. Dėl nesibaigiančio lietaus sankasose susikaupė tiek vandens, kad klimpsta net sunkioji kelininkų technika. Traktorius iš purvynų tenka traukti nuolat.
Dažnai magistrale „Via Baltica“ nuo Kauno iki Lenkijos pasienio važinėjantys vairuotojai sako, kad kelio praplatinimo laukia kaip išganymo. Šiuo keliu per parą pravažiuoja daugiau nei 10 tūkstančių automobilių, dauguma jų – vilkikai.
Ypač magistralės atkarpoje prie Marijampolės įvyksta daug skaudžių nelaimių. Magistralė net praminta „mirties keliu“. Vairuotojai sako, kad tokia galybė mašinų siaurame kelyje tiesiog neišsitenka.
Visgi vairuotojai neširsta išgirdę, kad kelininkai prognozuoja užvėlinti laukiamos praplatintos magistralės darbų pabaigą. Esą svarbiausia, kad kelias būtų rekonstruotas. Vienas kitas paburba dėl purvynų, kurie susidarė darbų metu, tačiau sako, kad pakentės.
Tuo tarpu Automobilių kelių direkcija, kuri yra magistralės rekonstrukcijos projekto užsakovas, nepatenkinta išgirdusi, jog statybininkai nesusitvarko su užduotimi. Esą konkursą laimėjusi bendrovė sutartimi įsipareigojo darbus bet kokiomis sąlygomis atlikti laiku. Į kelininkų prašymą pratęsti sutartyje numatytą darbų baigimo terminą direkcija neskuba atsakyti.
Magistralę „Via Baltica“ platinanti bendrovė sako, kad jei direkcija nenusileis - nepratęs darbų baigimo termino, kelias bus rekonstruojamas ekstremaliomis sąlygomis, o tai esą gali atsiliepti darbų kokybei.
Plačiau apie tai TV3 reportaže