Reklamoje, kuri, kaip nurodoma skirta profesinio mokymo populiarinimui ir pažymėta Europos Sąjungos (ES) rėmimo fondų ženkleliu, A. Pitrėnienė pasakoja apie savo sūnų, kuris siekė tapti kulinaru.
„Tai viena iš aštuonių istorijų, skirtų populiarinti profesinį mokymą. Šis pasakojimas apie vieno vaikino svajonių profesiją iš Švietimo ir mokslo ministrės Audronės Pitrėnienės lūpų. Projektas kurtas kartu su Švietimo ir mokslo ministerija bei Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centru“, – aiškinama reklamos aprašyme.
Liberalų sąjūdžio pirmininkas, Seimo narys Eligijus Masiulis įsitikinęs, jog A. Pitrėnienė naudojasi ES remiamu projektu, siekdama savo populiarumo padidinimo.
„ES lėšų „įsisavinimas“: švietimo ir mokslo ministrė pasakoja sūnaus kulinaro istoriją.. viskas lyg ir būtų gerai, bet kyla minčių, kad švaistyti Europos Sąjungos pinigus asmeninei politinei reklamai nėra leidžiama. Ypač kai reklama jau sukasi per TV“, – socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje komentuoja E. Masiulis.
Jis patikino, kad liberalai ketina kreiptis į atitinkamas institucijas, kad ministrės poelgis būtų įvertintas.
„Klipą būtinai nusiųsim ir Europos Komijos vadovui J.C. Junckeriui – tegul įvertina „kūrybiškumą". Plius kreipsimės įvertinimo į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją“, – skelbia E. Masiulis.
Jokios politikos nemato
Portalui tv3.lt susisiekti su švietimo ir mokslo ministre A. Pitrėniene ir išsiaiškinti, kaip ji vertina liberalų požiūrį į reklamą, kurioje ji filmavosi, nepavyko.
Tuo metu Kvalifikacijų ir profesinio mokymo centro direktorius Tadas Tamošiūnas liberalų kaltinimus pavadino neadekvačiais. Anot jo, ne ministrė pati nutarė filmuotis reklamoje, o vaizdo medžiagą kūrusi įmonė „Euroreklama“.
„Tiekėjai pasiūlė savo koncepcinius sprendimus. Vienas iš tų sprendimų buvo panaudoti žymius, politiką formuojančius žmones. Tai čia ne ministrės užmanymas, ne mūsų centro, o [...], kadangi vertinimas buvo kokybinis, teikėjas siūlė savo konceptualų pasiūlymą, kurį vėliau pasiūlė ministrė tam tikroje formoje su visiškai jokia politine potekste: nėra nė vieno žodžio apie Darbo partiją, apie priklausomybę, apie ministrės nuveiktus darbus, kad čia Darbo partija ar ministrė vysto profesinį mokymą, jokių pagyrų sau.
Yra paimta žmogaus istorija, kad jos sūnus baigė profesinį mokymą. Žvelgiant net iš ministrės pozicijos, tai net antireklama yra girtis, kad sūnus baigė profesinį mokymą“, – aiškino T. Tamošiūnas.
„Ją susirado kūrybinė grupė, ją nufilmavo vardan kilnaus tikslo“, – pridūrė pašnekovas.
Anot jo, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo centro direktoriaus, reklama, kurioje A. Pitrėnienė pasakoja apie savo sūnų, pasirodė „visiškai politiškai neangažuota“.